top of page

Zakk Wylde

הוא זמר, הוא גיטריסט, הוא ויקינג שהגרזן המועדף עליו הוא "גיבסון לס פול קאסטום".


(Photo: Fanart.TV)


בוא נספר כמה עובדות על Zakk Wylde:


1. הוא נולד להורים ממוצא אירי בניו ג'רסי ארה"ב ב- 14 לינואר 1967. השם שניתן לו בלידתו היה Jeffrey Phillip Wielandt.


2. הוא החל לנגן בגיטרה כבר בגיל 8 אבל הוא לקח את העניין ברצינות רק כמה שנים מאוחר יותר. הוריו סיפרו שהוא היה מנגן מרגע חזרתו מבית הספר ברציפות לעיתים אפילו עד הבוקר שלמחרת.


3. בגיל 14 הוא החל לעבוד בחנות המוזיקה "Silvertone-Music". הוא התוודע שם לז'אנר ההבי מטאל ונתן לו מוטיבציה להמשיך ולהתאמן בנגינה.


4. זאק הושפע בראשית דרכו מגיטריסטים כמו ג'ימי פייג', אריק קלפטון, אנגוס יאנג, אדי ואן הלן, ג'ימי הנדריקס, סטיבי ריי וון ורנדי רודס שלנעליו הגדולות ייכנס בהמשך דרכו.


5. הלהקה הראשונה בה ניגן נקראה "Stone Henge" ובהמשך הוא הצטרף ללהקת "Zyris".


6. בשנת 1987 הוא עבר אודישן ללהקת הליווי של Ozzy Osbourne. לאחר פיטוריו של הגיטריסט Jake E. Lee התגלגלה לידי אוזי קלטת דמו של זאק והוא הזמין אותו לאודישן המוצלח.


7. האלבום הראשון שזאק היה שותף בו כחלק מההרכב של אוזי אוסבורן היה "No Rest for the Wicked" ששוחרר בשנת 1988. מעבר לנגינת הגיטרה זאק היה שותף לכתיבת כל השירים.


8. זאק המשיך להיות חלק בלתי נפרד מההרכב של Ozzy Osbourne עד שנת 1995 אז הוחלף באופן זמני על ידי ג'ו הולמס, עד חזרתו להרכב בשנת 2001 כי ליטול חלק באלבום "Down to Earth". בתקופה זו היה זאק חלק מיצירת וביצוע אלבום המופת "No More Tears".

(Photo: Joseph Okpako)


9. בשנת 1991 הוא הקים את הפרויקט הצדדי "Pride & Glory" בו שימש גם כזמר. ההרכב שחרר את אלבום הבכורה שלו בשנת 1994.


10. בשנת 1995 זאק עבר אודישיין ל- "Guns N' Roses" ואף ניגן משפר שבועות לצידו של Axl Rose, אך בסופו של דבר החליט לא להמשיך עמו הלאה.


11. בשנת 1996 פצח זאק בקריירת הסולו שלו עם אלבום בשם "Book of Shadows". בשנת 2016 הוא ישחרר את אלבום ההמשך "Book of Shadows II".


12. בשנת 1998 הקים זאק את ההרכב "Black Label Society", בו הוא משמש כסולן וגיטריסט ראשי. כבר באותה שנה יצא אלבום הבכורה של הלהקה בשם "Sonic Brew". זאק ישחרר במסגרת ההרכב עד היום 11 אלבומי אולפן, האחרון ביניהם "Doom Crew Inc." משנת 2021.


13. בשנת 2000 הוא איבד את הגיטרה שלו המכונה "The Grail", לאחר שנפלה ממשאית שהובילה את ציוד הלהקה. הוא פרסם מודעות בהם התחנן שהמוצא הישר יחזיר לו את הגיטרה. בשנת 2003 הוא התאחד מחדש עם הגיטרה לאחר שמעריץ רכש אותה בחנות משכונות בדאלס. המעריץ קיבל בתמורה אחת מגיטרות הקאסטום של וויילד.


14. בשנת 2001 זאק גילם תפקיד של גיטריסט בסרט "רוק סטאר", בכיכובו של מארק וולברג.


15. בשנת 2005 הוא שחרר יחד עם "BLS" את האלבום "Mafia" הכולל שיר שכתב לכבודו של חברו הטוב דימבאג דארל. השיר "In This River" כלל קליפ מרגש שמציג את דמותם של דימבאג וזאק כילדים.


16. בשנת 2006 זאק זכה בתואר כבוד על ידי "Hollywood Rock Walk of Fame", כהוקרה על פועלו יחד עם Ozzy Osbourne והרכבו, ועל תרומתו לתעשיית המוזיקה.


17. באותה שנה השתתף ויילד בפסטיבל האוזספט גם כגיטריסט של Ozzy Osbourne וגם עם להקתו "Black Label Society".


18. בשנת 2010 שיחק זאק בתפקיד קטן בסרט "בונז", לצידו של ג'ימי בנט.


19. בשנת 2011 הוא התארח בפרק של סדרת המופת "קליפורניקיישן".


20. באותה שנה הוא התארח במיני אלבום "Rebels" של להקת "Black Veil Brides".


21. בשנת 2014 הוא הקים את הרכב הקאברים לשירי "בלאק סאבאת'" שנקרא "Zakk Sabbath".

(Photo: Fanart.TV)


22. הוא חלק מהסופרגרופ "Generation Axe" לצד גיטריסטים גדולים כמו Steve Vai, Nuno Bettencourt, Yngwie J. Malmsteen ועוד.


23. בשנת 2012 הוא העניק לילד את השם Sabbath Page כטריביוט לאומנים עליהם גדל. זה לא היה הטריביוט הראשון. יש לו עוד בן בשם Hendrix.


24. בשנת 2022 הוא הצטרף לאיחוד המדובר של להקת "Pantera" ונכנס לנעליו הגדולות של חברו הטוב Dimebag Darrell.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

319 views

Enjoying the Blog? Subscribe to get it right to your mail!

Thank you !!

bottom of page