top of page

Taylor Hawkins

היום נספר לכם על המוזיקאי הזמר והמתופף האנרגטי והמוכשר Taylor Hawkins שהלך לעולמו במרץ 2022.


(Photo: Owen Sweeney)


1. שמו המלא הוא Oliver Taylor Hawkins והוא נולד ב-17 לפברואר 1972 ב-Fort Worth, Texas.


2. אך הוא גדל ב-Laguna Beach, California מגיל 4.


3. הוקינס למד בבית הספר התיכון Laguna Beach High School שם ניגן בלהקתו הראשונה Sylvia.


4. הוא סיפר שהמתופפים שהשפיעו עליו הכי הרבה היו: Phil Collins, Stewart Copeland, Roger Taylor, Stephen Perkins, Jim Gordon ו- Neil Peart.


5. בשנת 1994 עזב את הלהקה והצטרף כמתופף לסיבוב ההופעות של הזמרת הקנדית Sass Jordan לאחר יציאת אלבומה השלישי "Rats".


6. בשנת 1995 לאחר יציאת האלבום "Jagged Little Pill" שהיה אלבום הפריצה והשלישי במספר של הזמרת Alanis Morissette הצטרף הוקינס לסיבוב ההופעות שהיה הראשון של הזמרת בעולם. הוקינס היה חלק מסיבוב ההופעות של אלניס עד לשנת 1997.


7. בסוף שנת 1996 ה-Foo Fighters "איבדו" את המתופף שלהם William Goldsmith לאחר שהחליט לעזוב את הלהקה מיד בסיום הקלטות האלבום השני "The Colour and the Shape".

האלבום תוכנן לצאת במאי 1997 אך הלהקה הייתה חסרה מתופף. Dave Grohl שהכיר את הוקינס במהלך סיבוב של אלניס, פנה אליו כדי שימליץ לו על מתופף ללהקה שלו. אך דייב לא ציפה שהוקינס ירצה את התפקיד בעצמו !!

השניים נפגשו בביתו של הוקינס וזו הייתה אהבה ממבט ראשון !!


(Photo: Brantley Gutierrez)


8. ב-18 במרץ 1997 הצטרף הוקינס באופן רשמי ל- Foo Fighters שגם הפכה להיות הלהקה המרכזית בחייו.


9. בשנת 1998 השתתף הוקינס באלבום הסולו השני של הגיטריסט Brian May בשם "Another World" והקליט את התופים לשיר "Cyborg".


10. בשנת 1999 הוציאו הפו'ס את האלבום הראשון שלהם עם הוקינס והשלישי במספר "There Is Nothing Left to Lose" אותו הם הקליטו בסטודיו שבנה דייב במרתף ביתו ושם נרקמה מערכת היחסים החברתית והמוסיקלית שנמשכה עד יום מותו של טיילור. האלבום הזה העניק ללהקה את הזכייה הראשונה בגראמי 2001 בפרס "Best Rock Album".



11. אך ההקלטות לאלבום הזה לא היו פשוטות, סקופ חדש מגיע בעוד 3...2...1...


12. בסשן שהתקיים ב-2019 לרשת ה-BBC סיפר הוקינס שהיה לו מאוד קשה בהקלטות לאלבום הראשון שלו עם הפו'ס. לא היה לו ניסיון בהקלטות, הוא ניגן רק בהופעות חיות וכשהם החלו להקליט הוא לא הצליח לשמור על עקביות. הוא כל הזמן סטה מהקצב ולא שמר על אותו קצב לאורך כל השיר. אחרי מספר רב של ניסיונות כושלים הוקינס היה ממש שבור, עד כדי כך שהוא הציע שאת ההקלטות לאלבומים דייב יעשה והוקינס עצמו ישמש כמתופף רק בהופעות החיות. אתם קולטים???


13. דייב לא הסכים להצעה של הוקינס והעביד אותו בפרך עד שהוא הצליח. למרות השיפור שהראה הוקינס, בסופו של דבר דייב הקליט מחצית מהשירים באלבום בעצמו ואת החצי השני הקליט הוקינס. באלבומים הבאים הוקינס כבר מנגן על התופים בכל השירים.


(Photo: guestpostgallery)


14. הוקינס לא רק מתופף בלהקה, הוא מדי פעם גם שר, מנגן על פסנתר ועל גיטרה. ההקלטה הראשונה שלו כזמר בלהקה הייתה בביצוע קאבר לשיר "Have a Cigar" של "Pink Floyd" שיצא כ-B-Side לסינגל של השיר "Learn to Fly".


15. הוקינס עבר ארוע מכונן בשנת 2001, כשהוא נכנס למצב של קומה, בו הוא שהה במשך שבועיים כתוצאה ממנת יתר. הוא סיפר שהוא לא היה מסומם אלא אהב לחגוג הרבה ובמקרה אחד הוא שאף את השורה "הלא נכונה" ומצא את עצמו בקומה, זה היה רגע ששינה את חייו.


16. בשנת 2002 יצא האלבום הרביעי של הלהקה "One By One", גם האלבום הזה הצליח מאוד והעניק ללהקה זכיה בגראמי ב-2004 בפרס "Best Rock Album". אגב...זהו האלבום הכי פחות אהוב על הלהקה.



17. בשנת 2005 יצא האלבום החמישי והכפול של הלהקה "In Your Honor". חלק אחד מורכב משירים חשמליים, הארד רוק והחלק השני מורכב משירים אקוסטיים יותר רכים. האלבום אומנם היה מועמד לחמש פרסי גראמי אך לא זכה.


18. זהו האלבום הראשון שבו ניתן לשמוע את הוקינס לוקח את תפקיד הזמר המוביל והוא עושה זאת בשיר "Cold Day in the Sun".


19. הוא גם שר את הקאבר לשיר "I Feel Free" של להקת "Cream", שיצא כ-B-Side לסינגל "DOA" מאותו אלבום.


20. בשנת 2005 הוא מקבל את התואר "Best Rock Drummer" של "Rhythm Magazine’s".


21. בשנת 2006 מוציאים הפו'ס את אלבום ההופעה "Skin and Bones" שהוקלט בשלוש הופעות אקוסטיות שהתקיימו בלוס אנג'לס בסוף אוגוסט.



22. בשנת 2007 מוציאים החברים את האלבום השישי שלהם "Echoes, Silence, Patience & Grace". הפעם האלבום מעניק ללהקה חזרה את פרס ה- Best Rock Album בגראמי וחמש מועמדויות.


23. זהו האלבום הראשון שבו הוקינס מנגן על קלידים וזה קרה בשיר "Summer's End".


24. באותה השנה מילא הוקינס את מקום המתופף בהקלטות לאלבום הרביעי של להקת "Coheed and Cambria".


25. עוד באותה שנה הוקינס ודייב באו לעזרתו של גיטריסט הפו'ס Chris Shiflett שהקליט את האלבום השני "Harmony and Dissidence" עם הפרויקט הצדדי שלו Jackson United. הם הקליטו את החלק של התופים באלבום כשכריס נתקע בדקה התשעים ללא מתופף.


(Photo: Daniel DeSlover)


26. בהופעת הפו'ס בטורנטו בשנת 2008 עלו שני חברי להקת "Rush", גדי ולאלכס בהפתעה וניגנו עם הוקינס את הקטע האינסטרומנטאלי "YYZ" של "Rush".


27. בשנת 2010 הוקינס השתתף בשיר "Crucify the Dead" בתפקיד של קולות ליווי באלבום הבכורה של Slash, בשיר הזה מבצע את תפקיד השירה לא אחר מאשר Ozzy Osbourne.


28. בשנת 2011 יוצא האלבום השביעי של הלהקה "Wasting Light". זהו אלבום שהוקלט אך ורק בצורה אנלוגית וזה נעשה עם המפיק של נירוונה ב-"Nevermind" הלא הוא Butch Vig. הפעם הלהקה שוברת שיאים בגראמי וזוכה בארבעה פרסים.


29. בשנת 2014 שיחררה הלהקה את אלבומה השמיני "Sonic Highways". הוא אלבום של 8 שירים כשכל אחד מהם הוקלט בעיר אחרת בארה"ב ומושפע מההיסטוריה המוזיקלית של כל עיר.


30. באותה שנה הקים הוקינס את ההרכב הפרוגרסיב/הארד רוק "The Birds of Satan" עם Wiley Hodgden על הבס ו- Mick Murphy על הגיטרה. הם הוציאו אלבום יחיד באותה שנה הנושא את שם הלהקה והוא אלבום מחווה ללהקות שהם גדלו עליהם כמו Queen, David Bowie, Aerosmith ועוד (גם חברי הפוס' שזורים באלבום).



31. האלבום השמיני של הפו'ס יצא ב-2017 והוא "Concrete and Gold". דייב תיאר את נושא האלבום כ"תקווה וייאוש", כשבאלבום הזה הם לקחו את Greg Kurstin שהוא מפיק אלבומי פופ מפורסם וזהו אלבום ההארד רוק הראשון שהוא מפיק.


32. באלבום הזה הוקינס לקח את תפקיד השירה בשיר "Sunday Rain".


33. האלבום התשיעי של הלהקה יצא ב- 2021 והוא "Medicine at Midnight". האלבום הזה ללא ספק שונה ואחר ממה שהורגלנו לקבל מהפ'וס. הוא מקפיץ, הוא שמח, הוא קליט הוא מסיבתי. האלבום הזה גם אוחז בשיא כאלבום האולפן הכי קצר של הפו'ס, עם 36 דקות מוזיקה בלבד. דייב הצהיר שהוא רצה לייצר אלבום "כייפי" משהו כמו "Let's Dance" של David Bowie. הוא ציין שהאלבום הזה לא נשמע כמו שום דבר אחר שהלהקה עשתה עד היום. יש בו פזמונים כל-כך קליטים ש- 50 אלף מעריצים יצרחו יחד בהופעות. גם טיילור ציין שהאלבום הזה יותר מכוון פופ מאשר האלבומים הקודמים שלהם ואישר שבמהלך ההקלטות נעשה שימוש בלופים של תופים.


34. בכל ההופעות של הפו'ס, הוקינס שר לפחות שיר אחד (קאבר או מקורי) כזמר מוביל כשדייב על התופים.


35. להוקינס יש "טיק" נחמד ומצחיק, כשהוא מכה על הסניי,ר העניים שלו נסגרות/נלחצות והפה שלו נפתח כשהשיניים נלחצות, כאילו הוא בעצמו חטף עכשיו מכה ולא הסנייר. תשימו לב לזה...


36. בשנת 2006 הוקינס הקים להקה כפרויקט צדדי לפו'ס בשם "Taylor Hawkins and the Coattail Riders" בה הוא משמש כזמר ומתופף עם Chris Chaney הבסיסט של "Jane's Addiction" אותו הכיר בלהקת הליווי של אלאניס מוריסט והגיטריסט Gannin Arnold.



37. בשנת 2004 הוא החל לכתוב חומרים שיצאו באלבום הראשון של הלהקה במרץ 2006, אלבום הנושא את שם הלהקה.


38. באפריל 2010 הוציאה הלהקה את אלבומה השני "Red Light Fever" בו משתתפים מספר אורחים נכבדים כמו: Brian May ו- Roger Taylor מ- "Queen" ו- Elliot Easton מ- "The Cars" ודייב. באלבום הזה הוקינס מנגן על תופים ושר.


39. בנובמבר 2019 הוציא הוקינס עם ההרכב שלו את האלבום השלישי "Get the Money" ובו יש תערובת מטורפת של כוכבים ומגוון עוד יותר מטורף של ז'אנרים, כמה מהבולטים המשתתפים באלבום מלבד דייב: Roger Taylor, Joe Walsh, LeAnn Rimes, Nancy Wilson, Duff McKagan, Steve Jones, Chrissie Hynde ועוד ועוד...


40. בשנת 2020 חוברים שני מתופפים ענקיים, הוקינס ו- Matt Cameron ומחליטים להקים הרכב שנושא את השם "Nighttime Boogie Association". אך לצערנו ההרכב לא מחזיק זמן רב מעמד ומשחרר שני סינגלים בלבד.


41. הוקינס שימש כמתופף בהקלטות של מספר שירים של הזמר האיטלקי Vasco Rossi.


42. להוקינס יש עוד הרכב מיוחד בשם "Chevy Metal" שהוא להקת קאברים סופר סטארית!! כשהוקינס על התופים ו- Wiley Hodgden הם החברים הקבועים בלהקה, כל שאר חברי הלהקה משתנים מהופעה להופעה כשביניהם אפשר למצוא חברים מלהקות כמו: "The Police", "Motley Crue", "Sex Pistols", "Cheap Trick" ו- "Red Hot Chili Peppers".


43. הוקינס היה נשוי ל- Alison ולהם שלושה ילדים.

(Photo: Magdalena Wosinska)

44. ביולי 2021 מחזירים הפו'ס את הדיסקו לבמות ומשחררים אלבום קאברים לשיריה הגדולים של להקת ה- "Bee-Gees", את האלבום הם משחררים תחת השם "Dee-Gees" ולאלבום קוראים "Hail Satin". 45. בספטמבר 2021 חוברים שלושת החברים: טיילור, Dave Navarro ו- Chris Chaney ומקימים את ההרכב "NHC" שמורכב משמות המשפחה של החברים. הפאוור טריו משחרר שני שירים לקראת לאלבום שבדרך. במהלך השנה הם הקליטו אלבום שלם שאמור לצאת מתישהוא ב-2022.



46. באוקטובר 2021 נכנס טיילור יחד עם הפוס' להיכל התהילה של הרוקנרול. בנאומו הודה בין היתר ל- Paul McCartney וציין כי הוא חולק את הפרס עם "Jane’s Addiction" ו- "Soundgarden" אותן היה רוצה לראות ב"היכל התהילה".


47. טיילור שיתף פעולה עם הרבה מאוד מוסקאים שונים ומגוונים, לא רק מאחורי סט התופים אלא גם בכתיבה, הפקה, לחן, עיבוד ועוד. טיילור הוא ללא ספק מוסיקאי שבורידיו זורמים תווים. את השיתוף פעולה האחרון שהוא ביצע למיטב ידיעתנו היה באלבום הסולו הבכורה של Nancy Wilson בשם "You and Me" שיצא ב-2021.


48. ב- 25 לפברואר 2022 שוחרר הסרט "Studio 666", סרט אימה-קומדיה הוליוודי בהשתתפות טיילור וחבריו מה"פו פייטרס".


49. ב- 25 למרץ 2022, שחררה הלהקה הדמיונית מאותו הסרט - "Dream Widow" את אלבום הבכורה שלה.


50. עוד באותו היום, ב- 25 למרץ 2022 נמצא טיילור ללא רוח חיים בבית מלון בבוגוטה, שם היה אמור להופיע יחד עם ה"פו פייטרס" והוא בן 50 בלבד. עיריית בוגוטה פרסמה הודעה לפיה שירותי החירום של העיר קיבלו קריאה על מטופל שמתלונן על "כאבים בחזה". אמבולנסים נשלחו למלון "Four Seasons Casa Medina", בו שהתה הלהקה, אך עובדי הבריאות שניסו לבצע בו החייאה נאלצו להכריז עליו כמת.


51. בספטמבר אותה שנה קיימה הלהקה שני מופעי מחווה ענקיים לכבוד המתופף האהוב שלהם. האחד התקיים בלונדון והשני בלוס-אנג'לס והם כללו שורה ארוכה של אמנים אותם טיילור אהב, העריץ, גדל עליהם או ניגן עימם.


52. במאי 2023 הכריזה הלהקה (בדרך הקומית שלה) על מחליפו של טיילור, Josh Freese שהוא חבר של הלהקה וניגן עימם מספר פעמים.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

642 views

Enjoying the Blog? Subscribe to get it right to your mail!

Thank you !!

bottom of page