top of page

Steven Adler

הוא היה חבר ילדות של Slash ועלה לגדולה עם "Guns N' Roses", אבל פוטר ממנה בעקבות התמכרות להרואין. הוא ניסה לחזור למוזיקה ואפילו שיחרר מספר אלבומים במסגרת הרכביו השונים, אבל ללא הצלחה משמעותית. היום נספר לכם על המתופף והמוזיקאי היהודי-אמריקאי Steven Adler:

(Photo: Marc S. Canter)


1. הוא נולד בקליבלנד אוהיו ב- 22 לינואר 1965, בשם Michael Coletti.


2. אביו מייקל קולטי היה איטלקי-אמריקאי ואמו דיאנה הייתה יהודייה אמריקאית.


3. לאחר שאביו עזב את המשפחה, עברה אמו עם מייקל ואחיו ללוס אנג'לס, קליפורניה.


4. הואיל ובלידתו מייקל נקרא על שם אביו, דבר שלא מקובל ביהדות, אימו שינתה את שמו לסטיבן כשחזרה לגור עם הוריה.


5. את שם המשפחה אדלר הוא קיבל לאחר נישואיה של אמו למלווין אדלר, שגם אימץ את שני ילדיה.


6. אדלר גדל בעמק סן פרננדו עד גיל 13, אז נשלח לגור עם סבו וסבתו בהוליווד, עקב התנהגותו בעייתית.


7. בחטיבת הביניים "Bancroft" התיידד אדלר עם Saul Hudson, שלימים נודע כגיטריסט Slash. הם נפגשו כשאדלר עבר תאונת סקייטבורד וסלאש עצר לעזור לו.


8. לאחר שסיים כיתה ט' חזר אדלר לגור עם אמו ואביו החורג, בעמק סן פרננדו, שם שהה עד לסוף התיכון. בתקופה זו אדלר למד לנגן בתופים.


9. בשנת 1983 אדלר חזר להוליווד והקים יחד עם Slash ו- Duff McKagan את "Road Crew". ההרכב לא החזיק מעמד זמן רב הואיל ושלושת החברים לא הצליחו למצוא סולן.


10. לאחר פירוק הלהקה הצטרך אדלר ללהקת "Hollywood Rose" בה היו חברים Izzy Stradlin ו- Axl Rose.


11. הלהקה עברה מספר גלגולים עד שביוני 1985 הפכה להרכב הקלאסי של "Guns N' Roses", אשר מנה את Steven Adler, Slash ,Duff McKagan ,Izzy Stradlin ו- Axl Rose.

(Photo: Paul Natkin)


12. לאחר חזרות של יומיים בלבד, התחילה הלהקה את דרכה בהופעות במועדונים קטנים בלוס אנג'לס.


13. בשנת 1986 חתמה הלהקה על חוזה הקלטות עם חברת התקליטים Geffen Records ושיחררה את ה-EP הראשון שלה בשם "Live ?!*@ Like a Suicide"


14. ביולי 1987 הוציאה הלהקה את אלבום הבכורה שלה "Appetite for Destruction" שהפך להיות אלבום הבכורה הנמכר ביותר בכל הזמנים בארה"ב. אדלר מקליט את כל תפקידי התופים באלבום בתוך 6 ימים בלבד.


15. האגדה מספרת שקולות הגניחה והסקס במהלך השיר "Rocket Queen" הם של Axl Rose מתנה אהבים באולפן עם חברתו של סטיבן אדלר, Adriana Smith.


16. בנובמבר 1988 הוציאה הלהקה את האלבום G N' R Lies שגם הוא הגיע לפסגת המצעד וכבש את המקום ה-2.


17. בתחילת 1990 החלה גאנז לעבוד על אלבומה הבא אשר ימים יהפוך למפלצת המרובעת "Use Your Illusion I ו- Use Your Illusion II". אדלר היה עדיין חלק מהלהקה ואפילו השתתף בהקלטת אחד השירים הגדולים מתוכו "Civil War".


18. יתרה מכך, ב- 7 לאפריל 1990 אדלר ביצע את השיר על הבמה יחד עם הלהקה, במסגרת פסטיבל "Farm Aid IV". באופן מצער זו היתה ההופעה האחרונה של הלהקה עם Steven Adler, שכן זמן קצר לאחר מכן הוא פוטר, בשל בעיות סמים.


19. הגיטריסט Slash סיפר שאדלר היה מגיע לחזרות ובוהה במשך שעות במקרר שניצב באולפן, לפעמים לסנן מבין שיניו "מגש חמאה" לעיתים "ספגטי". לימים הברר ששם הוא היה מחביא את ההירואין שלו.


20. הזמר Axl Rose סיפר שהלהקה נתנה לאדלר אין ספור הזדמנויות לפתור את בעיית הסמים שלו, ורק לאחר ששום דבר לא עזר הם נאלצו לפטרו.


21. הגיטריסט Izzy Stradlin סיפר בראיון מחודש נובמבר 1992 כי היה מעדיף להמשיך עם אדלר, אבל הם פשוט לא יכלו להמתין עד שהוא "יסדר את עצמו".


22. לאחר פיטוריו סטיבן תבע את אקסל על פיטורים לא חוקיים. הוא זכה במשפט וקיבל פיצויים בסך 2.5 מיליון דולר ותמלוגים בשיעור 15%.


23. במהלך המשפט עורך דינו של אדלר ביקש מחברי גאנז להתייחס ל"תקרית הספגטי" אדלר טענתם היה שם קוד לסמים שלו. השאלה הזאת תהפוך לכותרת האלבום ""The Spaghetti Incident?", אלבומה החמישי של הלהקה משנת 1993.


24. בהמשך אדלר הקים מחדש את "Road Crew", בהרכב חדש. הם הקליטו אלבום ומשכו את תשומת הלב של מספר חברות תקליטים, אך בשל בעיותיו המתמשכות של אדלר עם הסמים, בסופו של דבר הלהקה פורקה.


25. בעיות הסמים של אדלר רק הלכו והסתבכו. בשנת 1995 נעצר אדלר בביתו בגין החזקת הרואין.


26. בשנת 1996 הוא קיבל שבץ מוחי שגרם לו לשיתוק בצד השמאלי של פניו וליקוי בדיבור, לאחר שנטל "ספידבול" - שילוב של הרואין וקוקאין בהזרקה לווריד.

(Photo: whatsmyscene.com)


27. בשנת 1998 הוא הצטרף ללהקת "BulletBoys", יחד עם DJ Ashba. הלהקה הקליטה אלבום, אבל שוב בשל בעיותיו של אדלר לא הצליחה לממש את הפוטנציאל שלה. הפעם הוא הואשם באלימות ונידון ל-150 יום מאסר ושלוש שנות מאסר על תנאי, בתנאי שיעבור שנה של ייעוץ לאלימות במשפחה ואיסור שימוש בסמים לא חוקיים.


28.בשנת 2003 הקים אדלר את הלהקה "Suki Jones" אשר בהמשך שינתה את שמה ל- "Adler's Appetite". הלהקה ניגנה שירים מאלבום הבכורה של גאנז "Appetite for Destruction".


29. יחד עם הלהקה שחרר אדלר שני מיני אלבומים, הראשון "Adler's Appetite" משנת 2005 והשני "Alive" משנת 2012 כלל שירים מקוריים.


30. בשנת 2010 התארח אדלר באלבום הסולו של Slash, לצידם של Flea, Alice Cooper ועוד.


31. בשנת 2011, הקים אדלר להקה חדשה בשם "Adler". הלהקה שחררה בשנת 2012 את האלבום "Back from the Dead" בו התארח Slash.


32. באותה שנה נכנס אדלר יחד עם חברי "Guns N' Roses" להיכל התהילה של הרוקנרול.


33. בשנת 2016 הצטרף אדלר לסיבוב האיחוד של "גאנז" - "Not in This Lifetime Tour", באוהיו וניגן את הלהיטים "Out Ta Get Me" ו "My Michelle".


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

249 views

Enjoying the Blog? Subscribe to get it right to your mail!

Thank you !!

bottom of page