top of page

Scott Weiland

הוא יוצר, זמר כריזמטי ואחד האנשים המתוסבכים, Scott Weiland נולד ב-27 לאוקטובר בשנת 1967

בואו נכיר אותו קצת יותר...

(Photo: medium.com)


1. הוא נולד עם השם .Scott Richard Kline.


2. שם המשפחה שלו שונה בגיל 5 אחרי שאומץ על-ידי משפחת Weiland.


3. סקוט גדל והתחנך כנוצרי קתולי. החינוך הזה ילווה אותו גם במהלך חייו הבוגרים ובשנת 2011 הוא ישחרר אלבום אוסף של שירי כריסטמס.


4. הוא היה שחקן פוטבול בבית ספר תיכון.


5. סקוט אובחן כבעל הפרעה דו קוטבית.


6. במשך רוב חייו הבוגרים סקוט היה מכור לסמים ואלכוהול, הוא נכנס ויצא ממכוני גמילה פעמים רבות וגם מבתי כלא. התנהגותו עקב ההתמכרויות השפיעה על עבודתו עם הלהקות שהיה חבר בהם ויצרה קשיים ובעיות לעיתים קרובות.


7. מעבר להיותו ידוע בעיקר כזמר של "Stone Temple Pilots" ושל הסופרגרופ "Velvet Revolver", הוא פיתח גם קריירת סולו במהלכה הוציא שלושה אלבומי אולפן, שני אלבומי קאברים ואלבום הופעה חיה.


8. על הבמה סקוט היה דמות כריזמתית, ראוותנית וכאוטית.

(Photo: Noel Vasquez)


9. בזכות הכשרון הווקאלי והוורסאטילי שלו, הוא נכנס לרשימת ה- Top 100 Heavy Metal Vocalists by Hit Parader.


10. אחת ההשפעות הגדולות על סקוט היה הזמר David Bowie.


11. סקוט ציין את הלהקות "Pixies", "The Flaming Lips" וה- "Beatles" כאהובות עליו במיוחד.


12. בשנת 1986 הקים סקוט יחד עם חברי ילדותו Corey Hicock ו- David Allin להקה, אשר לאחר מספר חילופי חברים התגבשה להרכב הכולל את הגיטריסט Dean DeLeo, את הבסיסט Robert DeLeo ואת המתופף ,Eric Kretz, בנוסף לסקוט.


13. בשנת 1990 אותה להקה שעונה כבר לשם "Mighty Joe Young" נכנסת לאולפן ומקליטה דמו.


14. כשנה לאחר מכן הלהקה מקבלת חוזה הקלטות עם חברת אטלאנטיק ונכנסת לאולפן להקליט את אלבום הבכורה שלה בשם "Core".


15. במהלך ההקלטות מקבלת הלהקה הודעה מעורך הדין שלה לפיה קיים אמן בלוז העונה לשם Mighty Joe Young והלהקה נאלצת לשנות את שמה ל- "Stone Temple Pilots".

(Photo: Atlantic)


16. חברי הלהקה בחרו בשם "Stone Temple Pilots" בעקבות סטיקרים שעיטרו את סביבת חדר החזרות שלהם ופרסמו את חברת השמנים הידועה "STP".


17. במהלך סיבוב ההופעות של האלבום "Core" סקוט נשכח באטלנטה כשירד מאוטובוס הלהקה לרכוש סיגריות. האוטובוס המשיך דרומה לפלורידה ורק באמצע הדרך נתגלה שסקוט לא עליו.


18. סקוט נהג להשתמש במגפון כאפקט ווקאלי במהלך ההופעות של STP.


19. בשנת 1995 הקים סקוט את להקת "The Magnificent Bastards" שהקליטה שני שירים בלבד. את השיר "Mockingbird Girl" שהיה חלק מפסקול הסרט "Tank Girl" וקאבר לשיר "How Do You Sleep?" של John Lennon.


20. בנובמבר 2000 סקוט הוזמן לתוכנית VH1 Storytellers עם חברי להקת ה- Doors (מינוס ג'ים מוריסון כמובן), בה הוא ביצע יחד איתם שני שירים של הלהקה: "Break on Through (To the Other Side)" ו- "Five to one".


21. בהמשך הוא גם הקליט עם STP גירסה לשיר "Break on Through (To the Other Side)", אשר פתחה את אלבום הטריביוט ללהקת הדלתות "Stoned Immaculate" שיצא בשנת 2000.


22. בשנת 2002 התפרקה STP בעקבות חילוקי דעות קשים בין סקוט לאחים DeLeo. באותה שנה חברי אקס גאנז: Slash, Duff McKagan, Matt Sorum עם הגיטריסט Dave Kushner חיפשו זמר ללהקתם החדשה. סקוט הצטרף אליהם ויחד הם הקימו את "Velvet Revolver".

(Photo: musicradar.com)


23. סקוט כבר הכיר חלק מהחברים בגאנז מאחר והוא התאמן באותו חדר כושר עם דאף, הוא היה באותו מכון גמילה עם מאט וניגן בכמה הופעות עם דייב.


24. סקוט הוציא עם "Velvet Revolver" שני אלבומים: "Contraband" ו- "Libertad".


25. בשנת 2006 סקוט הקים חברת תקליטים בשם SoftDrive Records.


26. בשנת 2007 נפטר אחיו של סקוט כתוצאה ממחלת לב. סקוט כתב את השירים "For a Brother", "Pills, Demons & Etc". מהאלבום "Libertad" לזכר אחיו.


27. בשנת 2008 סקוט חתם על חוזה הפצה עם חברת Bug Music שמאפשר לו לקבל מימון על מנת ליצור פרוייקטים שונים כולל כתיבת מוסיקה חדשה ולרבות החלק שלו בקטלוג של STP.


28. בשנת 2009 הכריז סקוט על השקת קולקצית בגדים תחת המותג "Weiland for English Laundry".


29. בשנת 2010 יצא אלבומה השישי והאחרון של STP עם סקוט שנקרא "Stone Temple Pilots", כאשר בשנת 2013 הודיעה הלהקה סופית ורשמית שהיא "מחסלת" את היחסים עם סקוט לאור מתיחות ועימותים בינו לבין שאר חברי הלהקה.


30. בשנת 2011 יצאה לאור האוטוביוגרפיה של סקוט "Not Dead & Not for Sale" שנכתבה בשיתוף עם David Ritz.


31. באוטוביוגרפיה נחשף שסקוט נאנס בגיל 12 על-ידי אדם מבוגר שהזמין אותו לביתו, הוא הדחיק את הזיכרון הזה עד השנים המאוחרות שלו, אך זה צף באחד מטיפולי הגמילה שהוא עבר.


32. בשנת 2015 הוא הקים את הסופרגרופ "Art Of Anarchy" יחד עם Ron "Bumblefoot" Thal (גאנז) ו- John Moyer (דיסטרבד). הלהקה שחררה באותה שנה אלבום הנושא את אותו השם.


33. בשנת 2017 לאחר מותו של סקוט שחררה "Art Of Anarchy" אלבום נוסף בשם "The Madness" שם כבר סקוט אחר היה הזמר, Scott Stapp שמוכר לנו מלהקת "Creed".


34. בתאריך 3 לדצמבר 2015 נמצא סקוט ללא רוח חיים (כנראה כתוצאה ממנת יתר), באוטובוס של סיבוב ההופעות שלו, הדבר אירע מספר שעות לפני שהוא היה אמור לעלות לבמה במינסוטה.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

730 views

Enjoying the Blog? Subscribe to get it right to your mail!

Thank you !!

bottom of page