top of page

Rudolf Schenker

הגיטריסט Rudolf Schenker חוגג היום יומהולדת!!


(Photo: Timetorock.ru)


הוא נולד ב- 31 לאוגוסט 1948 בעיר Hildesheim שבגרמניה.


רודולף הוא אחיו המבוגר של הגיטריסט הווירטואוז Michael Schenker הצעיר ממנו ב- 7 שנים. רודולף ומייקל הושפעו מלהקות כמו "Deep Purple", "Led Zeppelin", "Wishbone Ash" ועוד.


רודולף שנקר הקים את להקת "Scorpions" בשנת 1965 והוא החבר הקבוע היחיד בלהקה מאז הקמתה ועד היום.


בתחילת דרכה של הלהקה ועד הצטרפותו של הזמר Klaus Meine בשנת 1969, שימש רודולף גם כזמר של הלהקה.


רודולף הוא הרוח החיה והכותב העיקרי של הלהקה, אשר שותף לכתיבת מרבית משיריה במהלך 50 שנות פעילותה, החל מהאלבום Lonesome Crow בשנת 1972 ועד היום.


הגיטרה Gibson Flying V הפכה לסימן ההיכר של רודולף. גם אחיו מייקל שרצה להידמות לו החל לנגן על גיטרות מסוג זה. הגיטרה הזאת כל-כך מזוהה איתו עד כי גם במופע האקוסטי של הסקורפיונס - "Acoustica" יצרו במיוחד עבורו דגם אקוסטי של הגיטרה בצורת V.


רודולף אמנם משמש כגיטריסט הקצב של הלהקה, אך הוא מנגן סולואים בלא מעט שירים אייקונים של הלהקה כמו: Always Somewhere", "Still Loving You", "Send Me an Angel", "Lady Starlight", "Dynamite", "Big City Nights", "Wind of Change", "When The Smoke is Going Down", "Animal Magnetism ועוד.


הוא משמש גם כזמר קולות רקע של הלהקה, אך במספר משירי הלהקה הוא שר גם סולו, כגון: Hey You" ,"They Need a Million", Drifting Sun" ועוד.


הדמות המופיעה על עטיפת האלבום "Blackout" היא שלו (כן, כן, זה עם המזלגות בעיניים). אותה דמות מופיעה גם בקליפ לשיר "No One Like You" מאותו אלבום. ראו כאן:


עד היום שחרר שנקר יחד עם הסקורפיונס 19 אלבומי אולפן.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

353 views

Enjoying the Blog? Subscribe to get it right to your mail!

Thank you !!

bottom of page