top of page

Nick Cave

לכבוד יום הולדתו של Nick Cave, אספנו לכם כמה עובדות מעניינות עליו:


(Photo: Wallpaperflare.com)


1. ניק קייב נולד ב-22 לספטמבר 1957 בווראקנבאל, ויקטוריה, אוסטרליה. שמו בלידה היה Nicholas Edward Cave.


2. אביו עבד כמורה לאנגלית ומתמטיקה בתיכון הטכני המקומי, ואמו הייתה ספרנית. אביו היה זה שחשף אותו לספרות ושירה.


3. ככשהיה בן 9 הצטרף למקהלת "Holy Trinity Cathedral" ב- Wangaratta.


4. ההשפעות המוזיקליות על ניק קייב בילדותו היו בין היתר מאחיו הבכור. הוא האזין לרוק מתקדם ואהב להקות כמו "King Crimson", "Pink Floyd" ו- "Jethro Tull". בהמך חברתו הכירה לו את Leonard Cohen אותו קייב הגדיר ככותב השירים הגדול בכל הזמנים.

(Photo: Tom Sheehan)


5. ניק קייב היה בן 19 כשאביו נהרג בתאונת דרכים.


6. ניק קייב החל את הקריירה שלו בשנת 1973 אז פגש את הגיטריסט Mick Harvey. בשנת 1977 הם הקימו את להקת הפוסט-פאנק "The Boys Next Door" אשר שחררה את אלבום הבכורה שלה "Door, Door" בשנת 1977. בהמשך עברה הלהקה ללונדן ושינתה את שמה ל- "The Birthday Party", כשהיא משחררת ארבעה אלבומים לפני שהיא מתפרקת.

(Photo: Michel Lawrence)


7. בסמוך לאחר הפירוק של "The Birthday Party מקים קייב את "the Bad Seeds" יחד עם הגיטריסט (שבינתיים הפך למולטי אינסטרומנטאליסט) Mick Harvey. השניים מצרפים בין היתר את הגיטריסט והזמר Blixa Bargeld מלהקת "Einstürzende Neubauten".


8. ניק קייב בוא היוצר הבולט והעיקרי של "הזרעים הרעים". הוא כותב את שיריו במכונת כתיבה.


9. הטקסטים שלו נסובים בדרך כלל סביב נושאי דת, מוות, אהבה ואלימות.


10. בשנת 1984 שחרר את אלבום הבכורה שלו "From Her to Eternity" יחד עם "the Bad Seeds" כלהקת הליווי שלו.


11. בשנת 1987, לאחר ארבעה אלבומים, הופיעו "Nick Cave and the Bad Seeds" בסרט הקולנוע המיתולוגי "Wings of Desire" של הבמאי Wim Wenders.


12. בהמשך קייב יופיע גם בסרט "Ghosts... of the Civil Dead" משנת 1988 ויכתוב גם את הפסקול לסרט.


13. בשנת 1990 עבר קייב לסאו פאולו, ברזיל, כדי להימלט מהסצינות הגותיות והפאנקיסטיות שטענו כי הוא האליל שלהם. הוא מצא שם אהבה, עבר תהליך גמילה וכתב שם חומרים שיהפכו לאלבום המופת שלו "The Good Son".


14. בשנת 1996 הוא היה מועמד בקטגורית "Best Male Artist" בטקס פרסי המוזיקה של MTV אירופה, על האלבום "Murder Ballads". באופן מפתיע קייב ביקש להסיר את מועמדתו, מחשש שהתחרותיות תפגע ביצירה שלו. וכך הוא כתב כהסבר להסרת המועמדות:


"My muse is not a horse and I am in no horse race and if indeed she was, still I would not harness her to this tumbrel--this bloody cart of severed heads and glittering prizes. My muse may spook! May bolt! May abandon me completely!"


15. הוא יצא לזמן קצר עם PJ Harvey באמצע שנות התשעים, אשר גם הקליטה איתו דואט לאלבום "Murder Ballads" משנת 1996.


16. באותה שנה הפך קייב לסנדק של בתו של Michael Hutchence מלהקת "INXS".

(Photo: Eventworld.co)


17. ניק קייב תמיד אמר את אהבתו ל- Johnny Cash. בשנת 2000, קאש כיסה את "The Mercy Seat" של קייב כתודה על גירסת הכיסוי של קייב לשיר "The Singer" של קאש באלבומו "Kicking Against the Pricks". בהמשך קייב יגשים את חלומו ויפגוש את קאש כששניהם יבצעו דואט לשיר "I'm So Lonesome I Could Cry" של Hank Williams, אשר יכלל באלבומו האחרון של קאש "American IV: The Man Comes Around" משנת 2002 .


18. בשנת 2001, הקליט קייב גירסת כיסוי לשיר "Let It Be" של הביטלס לפסקול הסרט "I Am Sam".


19. ניק קייב הוא גם תסריטאי. הוא כתב את התסריט לסרט "The Proposition" משנת 2005. את הפסקול הוא כתב יחד עם חברו ל"זרעים הרעים" - הכנר Warren Ellis. בהמשך קייב כתב תסריט בשם "The Wettest County in the World" אשר עובד לסרט "Lawless" משנת 2012.


20. ההשפעה של קייב חוצה גבולות. אפילו חברי להקת "Metallica" ציינו אותו כהשראה והקליטו גירסת כיסוי לשירו "Loverman" מהאלבום "Let Love In" שנכללה באלבומם "Garage Inc."


21. בשנת 2007, ניק קייב וחלק מחברי להקתו הקימו את "Grinderman", להקת פאנק שבה ניק קייב חוזר לסגנון שאפיין אותו בתחילת דרכו ומנגן לראשונה בגיטרה חשמלית. הלהקה שחררה עד כה שני אלבומי אולפן.


22. באותה שנה נכנס ניק להיכל התהילה של "Australian Recording Industry Association".


23. ניק קייב הוא גם סופר. הוא כתב את הספרים "And The Ass Saw The Angel", "The Death Of Bunny Munro" ו- "King Ink".


24. בשנת 2009 העניק קייב את קולו כמדובב בסרט האנימציה "The Cat Piano".


25. ביולי 2015 נהרג בנו ארתור, אז בן 15 בלבד, מנפילה מצוק. קייב שקע בדיכאון ופנה לכתיבה שלתוצאתה ניתן להאזין בין היתר באלבומו המצויין "Skeleton Tree".

26. ניק קייב ידוע כאוהב ישראל והוא ביקר כאן מספר פעמים בביקורים פרטיים. בנוסף הוא הופיע בישראל 4 פעמים, כאשר ההופעה החמישית שאמורה היתה להקיים בשנת 2020 באיצטדיון בלומפילד בוטלה בשל הקורונה. במהלך הופעתו האחרונה בארץ בשנת 2017 הוא הצהיר במסיבת עיתונאים כי היא באה בתגובה ל-BDS.


27. בעקבות פניה של ענבל פרלמוטר מלהקת "המכשפות", הקליט איתן ניק קייב גירסת כיסוי לשיר "Shivers" של "The Boys Next Door". השיר נכלל במיני אלבום "המכשפות מתכסות" משנת 1996.


28. ניק קייב נבחר לקצין במסדר אוסטרליה בשנת 2017.


29. במהלך הקריירה העניפה שלו שחרר קייב לא פחות מ- 24 אלבומי אולפן, 4 עם The Boys Next Door/The Birthday Party, בנוסף 17 עם "Nick Cave and the Bad Seeds", שניים נוספים עם "Grinderman" ואחד עם חברו Warren Ellis ששוחרר בשנת 2021.


30. בנוסף קייב שחרר עוד 5 אלבומי הופעה והיה שותף לכתיבת לא פחות מ- 24 פסי קול שונים.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

422 views

Enjoying the Blog? Subscribe to get it right to your mail!

Thank you !!

bottom of page