top of page

Matt Cameron

אחד המתופפים הגדולים של סצנת הגראנג' אשר ניגן בשתי הלהקות הגדולות שיצאו משם ועוד סופרגרופ אחד ואימתני, המתופף Matt Cameron נולד ב-28 לנובמבר 1962.

(Photo: pearljam.com)


1. הוא גדל בסן-דייגו והתחיל לנגן בגיל מאוד צעיר. כבר בגיל 13 הוא היה חלק מלהקת קאברים לשירים של KISS. התקופה הזו הסתיימה מהר מאוד אחרי שלהקת המקור איימה בתביעה של אותם חבר'ה צעירים.


2. בשנת 1983 הוא עבר לסיאטל, החל לעבוד בשלוחה של חברת המשלוחים Fed-Ex ובמקביל החל לנגן בהרכבים שונים בעיר בתקופה בה החלו הניצנים של סצנת הגראנג'.


3. שנתיים לאחר מכן הוא הצטרף ללהקה בשם "Skin Yard", אחת מהלהקות הראשונות והחשובות של הגראנג', זה היה בתקופה בה המוסיקה בעיר כבר החלה לבעבע. הלהקה תרמה שני שירים לאלבום האגדי "Deep Six", שהיווה אוסף ראשון מבית היוצר של חברת התקליטים Sub-Pop והוקדש ללהקות סיאטל.


4. בשנת 1986 שיחררה הלהקה את אלבום הבכורה שלה הנושא את שמה, מאט כתב לאלבום את השיר "Reptile", אך זמן קצר אחרי יציאת האלבום עזב מאט את הלהקה.


5. עוד להקה שתרמה משיריה לתקליט האגדי "Deep Six" הייתה להקת "Soundgarden".


6. היא הוקמה ב-1984 ע"י Chris Cornell, Kim Thayil, Hiro Yamamoto כשכריס הוא המתופף והזמר של הלהקה. שנה מאוחר יותר הם צירפו את המתופף Scott Sundquist על מנת לאפשר לכריס להתרכז בשירה.


7. שנתיים לאחר מכן עזב סקוט את הלהקה על מנת להתרכז במשפחתו והוא הוחלף ע"י קמרון. לאחר מספר הופעות הם חתמו על חוזה עם הלייבל "Sub-Pop" ונכנסו לאולפן להקליט.

(Photo: Soundgarden)


8. הם שחררו את "Screaming Life" ה- EP הראשון שלהם בשנת 1987 ואת "Fopp" ה- EP השני שלהם בשנת 1988, כאשר האלבום המאגד את שניהם יצא ב-1990.


9. במקביל הם חתמו על חוזה עם חברת תקליטים עצמאית בשם SST Records ושחררו את אלבום הבכורה שלהם "Ultramega OK". האלבום העניק להם את המועמדות הראשונה לפרס הגראמי והצית את נסיקתה של אחת מחמשת הלהקות הגדולות של סצנת הגראנג'.


10. לפני שנציין את אלבומיה של הלהקה נעצור רגע לספר שב-1990 שחרר הסופרגרופ החד פעמי Temple of the Dog את אחד האלבומים המרגשים בתולדות המוסיקה. ההרכב כלל את כריס, קמרון ושלושת חברי להקת "פרל ג'אם", Jeff Ament, Stone Gossard, Mike McCready וכלל גם הופעת אורח של Eddie Vedder.


11. יחד עם "סאונדגרדן" הוא שחרר ארבעה אלבומים נוספים: "Louder Than Love" ב-1989, "Badmotorfinger" ב-1991, "Superunknown" ב-1994 ו-"Down on the Upside", אשר כל אחד מהם הוא עולם מרגש וסוחף של מוסיקה מטורפת !!


12. האלבום "Superunknown" שנחשב לאלבום הפריצה העולמית של הלהקה חושף את כשרונו המיוחד של קמרון. הוא משתמש בטכניקת אוף ביט עם חתימת זמן מורכבת שמתאימה לריפים הכאילו לא מסונכרנים של קים. יש באלבום הזה ביצועים שגורמים לך לתהות אם הוא מחזיק עוד זוג מקלות בידיים או ברגליים או בארבעתם יחד!!!


13. כמו שאר חברי הלהקה, קמרון גם היה שותף ליצירת חלק מהשירים הן מהבחינה המוסיקלית והן מבחינת הטקסטים.


14. בשנת 1997 התפרקה הלהקה לאחר חוסר הסכמה על הכיוון המוסיקלי העתידי שלה, במיוחד בין כריס לקים, לעומת זאת קמרון סיפר באחד הראיונות שהצד המסחרי הוא זה שהחריב את הלהקה.


15. בשנת 2010, אחרי חרושת שמועות רבה, התרחש אחד הקאמבקים הגדולים של העשור וסאונדגרדן חזרה להופיע כשהיא משחררת שנתיים לאחר מכן את אלבומה השישי "King Animal". הקמאבק הסתיים מהר מהצפוי ונעצר בבת אחת בשנת 2017 עם מותו הטראגי של כריס קורנל.


16. שנה לאחר פירוקה של "סאונדגרדן", בשנת 1998, הוזמן קמרון לקחת חלק בסיבוב ההופעות של להקת "Peral Jam" לקידום האלבום "Yield", אלבומה החמישי וזאת לאחר שהמתופף האחרון שלהם Jack Irons החליט שהוא עוזב את הלהקה. לא נפתח כאן את נושא המתופפים של פרל ג'אם לדיון, אבל מה שחשוב הוא שמנקודה זו ואילך הם מצאו מתופף קבוע.

(Photo: Danny Clinch)


17. קמרון קיבל את ההזמנה בהפתעה, הוא קרא לזה "מארב" ע"י חברי "פרל ג'אם", והוא היה צריך ללמוד יותר מ-80 שירים בשבועיים בלבד.


18. כמובן שאחרי סיבוב ההופעות הפך קמרון למתופף קבוע בהרכב ויחד איתו פרל ג'אם שחררו עוד שישה אלבומים: "Binaural" ב-2000, "Riot Act" ב-2002, "Pearl Jam" ב-2006, "Backspacer" ב-2009, "Lightning Bolt" ב-2013 והאלבום האחרון והמדהים של הלהקה בו התאהבנו בה מחדש "Gigaton".


19. בנוסף לפועלו והחלק המשמעותי שלקח בשתי הלהקות הענקיות מסצנת הגראנג', קמרון גם ניגן עם הרבה מאוד אמנים והרכבים מז'אנרים שונים ומגוונים.


20. כך לדוגמא, הוא הקליט את אלבום הבכורה של הרכב הג'אז "Tone Dogs" שיצא ב-1990 ונקרא "Ankety Low Day".


21. הוא הקים שני הרכבי רוק פסיכדלי, האחד בשם "Hater" יחד עם הבסיסט של "סאונדגרדן" Ben Shepherd, איתו הם משחררים שני אלבומים, והשני בשם "Wellwater Conspiracy" גם הוא יחד עם בן ועם הגיטריסט John McBain איתו הם משחררים שלושה אלבומים.


22. הוא עבד עם ההרכב האלקטרוני "The Prodigy" על האלבום השלישי שלהם "The Fat Of The Land", שממנו יצאו בין היתר הלהיטים "Breath" ו-"Firestarter".


23. הוא לקח חלק קטן בהקלטות האלבום הרביעי של "The Smashing Pumpkins" בשם "Adore".


24. בשנת 2017 הוא שחרר את אלבום הסולו הראשון שלו "Cavedweller" בו הוא מנגן כמעט על כל הכלים וגם מבצע את השירה.


25. הוא ביצע את תפקידי התופים באלבום הבכורה "My Favorite Headache" של Geddy Lee (מלהקת "Rush").


26. הוא ביצע את תפקידי התופים באלבום הבכורה "Senjou no Hana" של הזמרת היפנית AYA.


27. בשנת 2020 הקים קמרון יחד עם Taylor Hawkins, Buzz Osborne (The Melvins), Steven McDonald את הפרוייקט Nighttime Boogie Association. עד היום הם שחררו שני סינגלים אך עדיין לא שחררו אלבום או חומרים נוספים.


28. הוא שיתף פעולה עם עוד אמנים רבים כמו: Queens Of The Stone Age", Tony Iommi, "The Walkabouts", Peter Frampton, The Pretty Reckless ורבים נוספים.


להאזנה לאלבום הסולו היחיד של קמרון נכון להיום ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

394 views

Enjoying the Blog? Subscribe to get it right to your mail!

Thank you !!

bottom of page