top of page

Linkin Park - Meteora

ב- 25 למרץ שחררה "Linkin Park" את אלבומה השני "Meteora". זה אלבום חשוב מאוד מבחינת הלהקה, מלבד העובדה שהוא אחד המצליחים מסחרית שלה !!



בסוף שנת 2000 יצא אלבום הבכורה של הלהקה "Hybrid Theory", חבלי הלידה של האלבום היו קשים מאוד לא בגלל ה"עובר" אלא בגלל "אמא ואבא". גורמים רבים בחברת התקליטים ובתעשיית המוסיקה לחצו והתערבו באופן קיצוני במהלך עבודתם של החבורה הצעירה. הם היו צריכים לקיים הרבה מלחמות על מנת להוציא את המוסיקה שהם רוצים, בדרך שהם רוצים. בכל הראיונות ובהמשך גם בשירים שלהם הביאו לינקין לידי ביטוי את הקושי והמכשולים שהציבה בפניהם תעשיית המוסיקה.


למה זה חשוב לנו לספר את זה?


כי לאחר יציאת האלבום, יצאה הלהקה לשני סיבובי הופעות קדחתניים לקידום האלבום: "Hybrid Theory World Tour" ו-"LP Underground Tour". במקביל לסיבובי ההופעות החל Mike Shinoda לעבוד על אלבום רמיקסים בשם "Reanimation". למרות שהאלבום הזה לא קיבל את תשומת הלב הראויה לו, לדעתנו הוא אחד האלבומים הגדולים עם הפקה מוסיקלית פנומנאלית (נקווה לכתוב עליו סיקור בקרוב)!! אז למרות זאת... האלבום היה אבן דרך חשובה בתהליך ההתפתחות של הלהקה. מייק בעיקר, אך גם שאר חברי הלהקה קיבלו חיזוק חיובי לעבודה שהם עושים ולמוסיקה שהם יוצרים.


שאר חברי הלהקה גם עבדו על חומרים במהלך סיבובי ההופעות הללו, כשהם מסיימים אותם עם לא פחות מ-80 דמואים של שירים. בסיום ההופעות התכנסו החברים באולפן שבביתו של מייק והחלו לעבוד על האלבום. הדבר המעניין בעבודה על האלבום הזה היה הלחץ העצום על הלהקה מבחינת הציפיות לעמוד בהצלחה ובאיכות של האלבום הראשון. Brad Delson הגיטריסט, סיפר שהחלק המדהים היה שהלחץ המשמעותי הגיע מבפנים ולא מבחוץ. הם עצמם רצו ליצור מוסיקה שתהיה טובה בעיניהם ולעמוד בציפיות של עצמם. אך עם זאת הם הרגישו יותר משוחררים ולא בנו את עצמם לתבנית של אלבום קונספט או התאמה של השירים אחד לשני, הם פשוט יצרו לפי מה שנשמע להם טוב ומתאים באותו הרגע.


(Photo: James Minchin)


למרות שגם באלבום הזה Don Gilmore הוא המפיק הרשמי, מייק לקח הפעם תפקיד יותר משמעותי בהפקה, ניהל את מהלך הכתיבה וההקלטות והיה מעורב בכל השירים מכל הבחינות. באלבומים הבאים הוא כבר ממש לוקח את המושכות ומוביל בעצמו את ההפקה.

מייק ו- Chester Bennington שהחלו להכיר אחד את השני בכתיבה של האלבום הקודם, התעמקו עוד יותר באלבום הזה וביססו בו את הקשר המוזיקלי שלהם. אמנם צ'סטר עדיין הרגיש מרוחק ולא מחובר חברתית לחבורה, אך החיבור המוסיקלי בינו לבין מייק התחזק משמעותית בכתיבה של האלבום הזה ולמרות שהם אנשים מאוד שונים הם מצאו שפה משותפת בכתיבה. צ'סטר סיפר שהם ניסו לכתוב את השירים מנקודת המבט של הרגשות ולא של המצבים עצמם. רגשות כמו תיסכול, זעם, בדידות ואהבה הם התחברו ברמה האישית כי שניהם חוו אותם אך ממצבים שונים.


עם יציאת הסינגל הראשון "Somewhere I Belong" שנכנס הישר למקום הראשון, זה כבר היה ברור שהאלבום הזה הולך להיות אפילו יותר גדול מהאלבום הקודם. הזעקה של צ'סטר שלא מוצא את מקומו עם הראפ של מייק, הדיסטורשן והסקרצ'ינג הפך את השיר מייד ללהיט היסטרי.



מספר חודשים אחריו יצא הסינגל "Faint", פצצה מטורפת של אגרסיות עם פתיחה שפורטת על העצבים וכמו חללית בעת שיגור, מעיפה אותך מ- 0 ל- 30,000 קמ"ש בדיוק של 15 שניות.

בריאיון סיפר צ'סטר בהקשר של השיר הזה, שמהלך הכתיבה היה מאוד ספונטני ולא מובנה, ברגע שהיה להם ריף חזק, צ'סטר פשוט היה שואג איתו ומשם הם התגלגלו. הכל היה באווירה של מעבדה עם ניסוי וטעייה ושכשיצא משהו שכולם אהבו הוא הפך לשיר.


הסינגל השלישי או יותר נכון, הלהיט השלישי שיצא מהאלבום היה "Numb", הוא חרך את המצעדים ולא רק שהגיע למקום הראשון אלא בילה 12 שבועות רצופים בראש הטבלה והיה לקליפ קבוע בפלייליסט של MTV. מבחינת צ'סטר השיר מאוד אישי ואנחנו בטוחים שכולכם נזכרים עכשיו בתמונה שלו מהקליפ עומד מול המראה ושר.


הסינגל הבא "From the Inside" כמעט ולא נכנס לאלבום, כי במהלך הקלטות השירה שנעשו בסיום העבודה על האלבום, צ'סטר היה חולה ונשארו שבועיים בלבד עד להוצאת האלבום. לאחר שהוא הבריא הוא הקליט את השיר ממש בדקה התשעים. אגב, בחלק השבירה בשיר צ'סטר צורח לאורך 10 שניות מלאות !!



הסינגל החמישי והאחרון מהאלבום הוא "Breaking the Habit", אחד השירים העוצמתיים באלבום. מייק סיפר שהוא חשב על השיר הזה במשך 5 שנים והוא כתב אותו על חבר שעבר מספר ארועים קשים עם המשפחה שלו והיה לו חשוב מאוד להוציא אותו, הוא לא חשב שהשיר מתאים בכלל לרדיו.


שם האלבום "מטאורה" שפרושו ביוונית "אמצע השמיים", נלקח ממחוז "תסליה" שבמרכז יוון ובו מקבץ מנזרים אורתודוקסיים. ישנן תופעות טבע מרהיבות ונדירות ותרבות ייחודית. במטאורה נמצאים כשישים עמודי סלע תלולים, אשר על גביהם נבנו במהלך ימי הביניים מנזרים מבודדים הנראים כתלויים באמצע השמיים. מייק סיפר שהעוצמה והייחוד של המקום כל כך השפיעו עליו שהוא היה בטוח שזה השם שצריך להיות לאלבום.



לגבי עטיפת האלבום, אם שאלתם את עצמכם מי היא הדמות על העטיפה?

הדמות על העטיפה היא לא אף אחד מחברי הלהקה אלא אמן הגרפיטי Boris Tellegen שידוע בכינויו "Delta".

בוריס הוזמן ע"י הלהקה על מנת לעזור לעצב את עטיפת האלבום, המטרה הייתה ליצור ציור קיר ענק שישמש כעטיפה לאלבום, אך זה הוחלף לבסוף ע"י תמונה של בוריס מצייר את הציור. מייק סיפר שהם בחרו את התמונה מאחר והיא שידרה עוצמה שקטה באופן כל כך מובהק שזה תפס אותם מיד.

לכבוד 20 שנה ליציאת האלבום, הלהקה תוציא באפריל super deluxe box set שיכלול חומרים נדירים מאחורי הקלעים, CD, תקליטים וגם שירים חדשים שהוקלטו בהמלך העבודה על האלבום אבל לא ראו אור עד היום. כחלק החגיגות הלהקה הוציאה שני וידאו קליפים לשירים חדשים מאותה מהדורה, "Lost" ו- "Fighting Myself".




עם הרבה עבודה קשה ולא מעט אתגרים, חבורת הנערים המוכשרת הזאת הוציאה אלבום מופת, אלבום ששם את לינקין כלהקה לגיטימית, מוכשרת ומובילה ברוקנרול. אלבום שמכר עד היום יותר מ- 27 מיליון עותקים ורובו היה לחלק קבוע וגדול מהסט של הלהקה בהופעות !!


להאזנה לאלבום ב: Spotify, Apple Music

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

260 views

Enjoying the Blog? Subscribe to get it right to your mail!

Thank you !!

bottom of page