top of page

Kurt Cobain

כל-כך הרבה נאמר ונכתב על אגדת הגראנג', אז הנה כמה עובדות שאולי לא ידעתם על האיש המיוחד Kurt Cobain:


(Photo: Michel Linssen)


1. במכתב ההתאבדות שלו ציטט קוביין משירו של ניל יאנג “My My Hey Hey (Into The Black).” את המשפט:

“It’s better to burn out than to fade away,”

כשניל יאנג גילה זאת הוא כל כך הזדעזע שהוא הקדיש לקורט אלבום שלם.


2. הוא שנא לנגן את השיר "Smells Like Teen Spirit" שלעיתים קרובות הושמט מהסט ליסט של הלהקה בהופעות ואם נוגן אז קוביין פשוט השחית אותו לחלוטין.



3. גם שני בני דודיו של קוביין התאבדו, הם סבלו מהפרעה דו קוטבית. יש שמועות שלמרות שידוע שההתאבדות של קוביין נבעה בעיקר מדיכאון שנוצר עקב אורך החיים שהשתנה מקצה לקצה, הפחד של קוביין לחוות סבל דומה לבני דודיו, אף הוא היווה סיבה להתאבדות.


4. לקוביין היה קעקוע אחד שהוא עשה לעצמו על היד. הלוגו עם האות K של חברת התקליטים האינדית מוושינגטון, K Records שחרטה על דיגלה את המוטו הבא:

“exploding the teenage underground into passionate revolt against the corporate ogre since 1982.”


5. לפני שהוא החל את הקריירה המוסיקלית שלו קוביין היה מדריך שחיה לילדים ב- YMCA שבעירו Aberdeen.


6. לאחר שנשר מבית הספר אימו הכריחה אותו ללכת לעבוד או לעזוב את הבית והוא החל לעבוד כשרת בבית הספר בו הוא למד.


7. הבסיסט של נירוונה Krist Novoselic וקוביין היו נגנים בלהקת קאברים מעיר הולדתו של קוביין Aberdeeen, הם ניגנו שירים של להקת "Creedence Clearwater Revival".


(Photo: Martyn Goodacre)


8. לפני נירוונה הקים קוביין להקת פאנק-רוק בשם "Fecal Matter" יחד עם המתופף של המלווינס Dale Crover שניגן במקרה זה על הבס ויחד עם Greg Hokanson על התופים. השיר היחיד שהוקלט על ידם היה "Spank Thru".


9. בטקס פרסי ה- MTV בשנת 1992 הייתה לקוביין תקרית לא נעימה עם אקסל רוז שהתחילה באי הבנה מצדו של אקסל, אבל המשיכה בעקיצות של שני הצדדים, כשבשלב מסויים דאף וסלאש מנענעים את הקרוואן של קוביין כשקורטני ובתם פרנסיס בפנים. התקרית הסתיימה בכך שקוביין יורק על הפסנתר שאקסל אמור להופיע איתו, אבל בסופו של דבר מתברר שעם הפסנתר הזה עולה להופיע Elton John כשאקסל על פסנתר אחר.


(Photo: Jesse Frohman)


10. קוביין סבל מפחד במה ולעיתים קרובות היה מקיא לפני העליה לבמה.


11. קורט קוביין ו- Courtney Love התחתנו בפברואר 1992 על החוף ב- Waikiki שבהוואי כשהם לבושים בפיג'מות. קורטני הייתה בהריון ובטקס נכחו 8 אנשים כולל דייב גרוהל.


(Photo: Courtney Love)


12. קוביין החל להשתמש בסמים בעקבות כאבי בטן כרוניים מהם סבל כמעט כל חייו. בשלב מסויים הוא מאס בכל התכשירים הרפואיים שלא עזרו והוא החל לצרוך הירואין.


13. הסיבה לכך שברוב הצילומים, התמונות והסרטונים רואים את קוביין עם בגדים ארוכים ושכבות על גבי שכבות של בד, היא בעיקר בגלל שהוא לא אהב את הצורה של הגוף שלו. הוא היה מאוד מודע לאיך שהוא נראה והיה צוחק על עצמו הרבה פעמים כי הוא לא אהב את מבנה גופו.


14. בשנת 1993 נעצר קוביין בארוע הזוי לגמרי. המשטרה עצרה את קוביין בטענה שדחף וחנק את אישתו קורטני לאב, אך קורטני טוענת שהיא וקוביין שמעו מוסיקה בעוצמה חזקה בבית כשפתאום פרצו לבית 5-6 שוטרים ועצרו את קוביין. הוא שוחרר בערבות של $950.


15. קוביין ניסה להתאבד לפחות שלוש פעמים לפני שבסופו של דבר הצליח. הוא ניסה להתאבד פעמיים ע"י מנת יתר של סמים ובמרץ 1994 הוא נעל את עצמו בארון בגדים עם אקדח וסמים, קורטני הזעיקה את המשטרה שלקחה את הסמים והאקדח אבל זה לא עזר כי חודש לאחר מכן, באפריל הוא התאבד בירייה.



16. קוביין תפס את מקומו במועדון ה-27 הידוע בשם "Forever Club 27" בו חברים בין היתר: Jimmy Hendrix, Janis Joplin, Amy Winehouse, ו- Jim Morrison.


17. בסיום התוכנית "Saturday Night Live" בה הופיעה נירוונה, כריס ודייב החלו להתמזמז במהלך הכתוביות על הבמה, קוביין שהבחין בנעשה הצטרף לשניים והחל לנשק את כריס. הבמאי של התוכנית הוריד את הקטע בעריכה.


18. בזמן שנירוונה הפכה להצלחה מסחררת קוביין היה מעוניין להופיע בפסטיבל International Pop Underground festival בעיר Olympia. פסטיבל מחתרתי ללהקות מתחילות, שהיה חלק בלתי נפרד מילדותו וסצנת המוסיקה עליה גדל. אך מאחר שנירוונה הייתה גדולה מדי לפסטיבל המארגנים סירבו להצעה של קוביין והוא נפגע מאוד מהדחייה.


19. קוביין רצה להעניק לאלבום האחרון של נירוונה שיצא ב-1993 תחת השם "In Utero" את השם "Hate Myself and I Want to Die".



20. כשהוא היה בן 9 הוריו התגרשו. הארוע היה לו מאוד קשה הואיל והוא הרגיש שאימו שונאת את אביו, אביו שונא את אימו ושניהם שונאים אותו.


21. בגלל לחץ כבד של מעריצים ותאוריות התנקשות שונות, החליטה משטרת סיאטל לפתוח שוב את תיק חקירת התאבדותו של קוביין בשנת 2014, הם הצליחו ליצור תמונות יותר ברורות מאותו ארוע וקבעו סופית שהוא מת כתוצאה מהתאבדות ולא מסיבה אחרת.


22. בסיסט להקת גאנז אנ רוזס Duff McKagan היה בין האחרונים שראה את קורט בחיים. הוא היה איתו באותו מטוס בדרך לסיאטל, ראה שמצבו הנפשי ירוד והזמין אותו אליו הביתה. קורט סירב ויומיים לאחר מכן הוא התאבד.


23. באפריל 2015 שיחררה HBO סרט תיעודי על חייו של קוביין בשם "Kurt Cobain: Montage of Heck".

לאותו סרט דוקמנטרי יצא פסקול שמורכב משירים שקוביין הקליט על קלטות בביתו,

להאזנה לפסקול Montage Of Heck: The Home Recordings.


24. קורט קוביין נולד ב- 20 לפברואר 1967 ב- Aberdeen שבוושינגטון. שמו המלא Kurt Donald Cobain.

גופתו של קוביין התגלתה ב- 8 לאפריל 1994, אך על-פי דוח החקירה הוא התאבד ב- 5 לאפריל.


25. בראיון שהעניק חברו Dave Grohl בפבואר 2021 לרגל צאת אלבומה העשירי של ה- Foo Fighters הוא ציין שמותו של קוביין היה אחד מהאירועים הכואבים ביותר בחייו וכי קורט היה אחד מכותבי השירים הגדולים בדורנו:


"It is one of my life’s greatest heartbreaks that Kurt isn’t still here to write more amazing songs because it’s pretty clear that he was blessed with a gift. I think it’s safe to say that he was the greatest songwriter of our generation"


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

874 views

Enjoying the Blog? Subscribe to get it right to your mail!

Thank you !!

bottom of page