top of page

Korn - MTV Unplugged

בתחילת שנות ה-90 סדרת ההופעות MTV Unplugged הייתה בשיא פריחתה ולהקות שהיו על המסלול לכיוון הכוכבות וההצלחה הגדולה היו חלק מאותה סדרת הופעות. זו אפילו הייתה מין הסמכה שהעניקה ההופעה לכשרון וליכולת של הלהקות באותה תקופה. אחרי שנות התשעים סדרת ההופעות כבר איבדה את אבק הכוכבים שלה והפכה להיות מעין "קאמבק" של להקות שאיבדו את המקום בצמרת.



חברי להקת "Korn" החליטו שהם רוצים לעשות אנפלאגד בשנת 2007, הרבה אחרי ההצלחה הגדולה שלהם ובתקופה שהם לא ממש היו בצמרת. מה שיפה אצל קורן זה שבגלל קהל המעריצים הגדול והאדוק שלהם, הם אף פעם לא איבדו את כוחם, הם תמיד היו שם, לעיתים האזנו להם יותר ולעיתים האזנו להם פחות, אבל הם תמיד היו חלק מהפלייליסט.

אך לקהל המיינסטרים או "האחר" זה היה מאוד מפתיע שלהקה כמו קורן תחליט לבצע הופעת אנפלאגד באמצע שום מקום.


עוד נקודה מעניינת היא...

אם אתם זוכרים דיברנו לא מזמן על האלבום החדש של Breaking Benjamin בשם "Aurora" המורכב משירים אקוסטיים בלבד, ללהקה שהסאונד לה מורכב בעיקר מקירות כבדים של גיטרות ודיסטורשנים.

המקרה כאן מאוד דומה, לקורן יש שני גיטריסטים כבדים שמשתמשים בריפים עוצמתיים בעלי מסה שלא נמצאת בטבלת הסימון הכימית, עם בסיסט שמרביץ על מיתרי הבס כאילו היו טרמפולינות ב-iJUMP.

אז איך הם הפכו את השירים שלהם לאוקסטיים? האם הם השתמשו בטכניקה שהשתמשו בנג'מין? האם זה הצליח?


ההופעה שהתקיימה ב-9 לדצמבר 2006 באולפני MTV שבטיים סקוור בניו יורק סיטי, הורכבה משלושה חברי להקה בלבד. Jonathan Davis הזמר, הבסיסט Reginald Arvizu "פילדי" והגיטריסט James Shaffer "מאנקי". שנתיים לפני ההופעה עזב הגיטריסט Brian Welch "הד" את הלהקה כדי להתמקד בהתחזקות הנוצרית שלו והמתופף David Silveria עזב את הלהקה באותה שנה על מנת להתמקד בעיסוקים אחרים.

אז שלושת החברים החליטו לבצע הופעת אנפלאגד וכדי לפצות על החוסר בגיטרות חשמליות ודיסטורשנים הצטרפו לסט שלל כלים רבים ומשונים.


לא צחוק...יש שם אפילו כלי שמורכב מבקבוק זכוכית מסתובב, כן תצחקו עלינו, אין לנו מושג איך קוראים לו. את חלק מהכלים אנחנו אפילו לא יודעים לבטא אז נרשום את שמם באנגלית ואתם תחפשו את התמונות שלהם במרשתת...

אז מה היה לנו שם לפי דבריו של Richard Gibbs:

“four celli, two basses, two cimbassos, two bass/contrabass trombonists, a saw player, a glass harmonica player, choir bells, and a six person taiko ensemble”


(Photo: MTV Unplugged)

מלבד שלושת חברי קורן כל שאר הנגנים לבשו מסיכות ולא ניתן היה לזהות את פניהם...

שלל הכלים והנגנים היו אמורים לפצות על המחסור של הגיטרות, הבס והתופים אך לפחות לטעמנו זה לא קרה! הסאונד נשמע אנמי ולא הצליח להתרומם למרות גוון קולו הדרמטי של דיוויס, לעיתים נשמע כמו סלט שלם של כלים לא מחוברים או מסונכרנים ולעיתים נשמע ריקני וחסר מהות.


אבל...יש גם רגעים יפים באלבום הזה... הוא נפתח בשיר החזק ואחד המפורסמים ביותר של קורן, "Blind" שהוא דוגמא לכל הדברים הלא טובים באלבום, הוא נפתח נורא, ממשיך נורא ומסתיים נורא, מה הקטע של הסולו הספרדי בחלק האחרון של השיר? היה קשה לנו להבין.


המזל הגדול הוא שהשיר השני פשוט מהמם, עוד להיט ענק בשם "Freak On A Leash" כשלביצוע מצטרפת Amy Lee ("Evanescence") והיא תוספת מדהימה לשיר, שיתוף הפעולה של השניים מעניק לשיר פרספקטיבה אחרת, נעימה, רכה ומלטפת, תענוג גדול.



השיר השלישי באלבום, "Falling Away From Me" הוא המשך נחמד אך לא יותר מהשיר הראשון, יש בו חלקים יפים בעיקר בפזמון אך הבתים נשמעים מעט אנמיים, ויש שם כמה קטעים שפילדי מרביץ על הבס כאילו הוא מנגן על הבס החשמלי שלו והאקוסטי צועק הצילו.


משם אנחנו מגיעים לקאבר לשיר "Creep" של "רדיוהד" ופה אנחנו קצת חלוקים בדעתנו, הוא לעיתים מסקרן ומפתיע ולעיתים מעט משעמם.


שיא נוסף באלבום הוא המאשאפ של "The Cure" בו משתתף Robert Smith. הוא ודייוויס עושים מיקס בין Make Me" Bad" ו-"In Between Days" וזה שילוב מדהים. שני זמרים עם סגנון ווקאלי מאוד ייחודי משלבים את הצלילים הכל כך מוכרים של הכיור עם קורן, פשוט מדהים.


(Photo: MTV Unplugged)


את האלבום חותם השיר "Love Song" שיש בו כל כך הרבה מטען, כמו הרבה שירים של קורן, רק כאן הוא נשמע יוצא דופן ובולט באווירה הטעונה שלו, אולי בגלל ההעדרות של הגיטרות והתופים.


האלבום מורכב מ-11 שירים, שלושה שירים נוספים שבוצעו בהופעה לא נכנסו לאלבום. אז בניגוד למה שבנג'מין עשו, כאן קורן לא הצליחו לדעתנו להביא את עצמם לידי ביטוי בצורה מלאה ולמרות כל הכלים הרבים והמגוונים, מרגישים בהרבה שירים את החוסר או את הבלבול. דייוויס ללא ספק מחזיק כאן את ההופעה עם הקול המדהים שלו, שחודר ומרגש בכל צורה ודרך אפשרית.


להאזנה לאלבום ב: Spotify, Apple Music

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

227 views

Enjoying the Blog? Subscribe to get it right to your mail!

Thank you !!

bottom of page