top of page

John Sykes

מזל טוב לגיטריסט, זמר ויוצר John Sykes שחוגג היום יומהולדת.


(Photo: Pinterest)


סייקס החל את דרכו המוזיקלית בשנת 1980 בלהקת "Streetfighter" ולאחר זמן קצר עבר ללהקת Tygers of Pan" "Tang איתה שחרר שני אלבומי אולפן מלאים והתארח בשלישי.


בשנת 1982 הוא עבר בהצלחה אודישן ללהקת "Thin Lizzy" והפך לגיטריסט המוביל שלה לצידו של "Scott Gorham". עם הלהקה הוא שחרר את אלבום האולפן "Thunder & Lightning" והיה שותף לסיבוב ההופעות האחרון של הלהקה ולאלבום ההופעה המצוין “Live Life” שכלל הופעות אורח של גדולי הגיטריסטים שהיו חלק מהלהקה וביניהם גארי מור.


בהמשך הפך John Sykes לנגן הליווי של Phil Lynott במסגרת קריירת הסולו שלו.


בהמשך גילה אותו David Coverdale והזמין אותו להצטרף ללהקת "Whitesnake", אך ג'ון היה לויאלי לפיל ליינוט ובתחילה סירב. ואולם, אחרי מסע שכנועים של קוברדייל ולאחר שקיבל גם את ברכתו של Phil Lynott הוא עבר לווייטסנייק והקליט עמה את ההוצאה המחודשת של האלבום "Slide It In" ובהמשך יצא עימה לסיבוב הופעות.


הפריצה הגדולה של John Sykes הגיעה עם האלבום המצליח ביותר של "Whitesnake" ששוחרר בשנת 1987. סייקס השפיע מאוד על הסאונד והסגנון של הלהקה אשר שינתה את פניה מקצה לקצה והפכה מלהקת הארד רוק ובלוז רוק שורשי ללהקת הבי מטאל וגלאם מטאל. John Sykes כתב יחד עם David Coverdale תשעה מתוך 11 השירים באלבום המצליח Whitesnake's 1987.


לאחר שעזב את הוא הקים את הסופרגרופ "Blue Murder" יחד עם המתופף Carmine Appice והבסיסט Tony Franklin. יחד עם הרכב זה שחרר שני אלבומי אולפן והוכיח שהוא הרבה יותר מגיטריסט וירטואוז, הוא גם זמר מעולה!!!


בשנת 2006 סייקס זכה לכבוד לאחר שחברת גיבסון הוציא דגם קסטום של Gibson Les Paul בהשראתו.


לסייקס גם קריירת סולו במסגרתה שחרר עד היום חמישה אלבומים.


ב- 1 בינואר 2021, סייקס הוציא את "Dawning Of A Brand New Day", השיר החדש הראשון שלו מזה למעלה מעשרים שנה.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

163 views0 comments

Comments


Enjoying the Blog? Subscribe to get it right to your mail!

Thank you !!

bottom of page