top of page

Joe Walsh

הגיטריסט, הזמר והיוצר Joe Walsh חוגג היום יומהולדת.



(Photo: Andrew Macpherson)


הוא אוליי מוכר בעיקר מחברותו בלהקת "Eagles" אבל הוא בהחלט לא רק, יש לו קריירת סולו מפוארת, הוא היה חלק מההרכבים "James Gang" ו- "Barnstorm" ויש לו גם לא מעט שיתופי פעולה עם אומנים אחרים, ביניהם "Foo Fighters", שם השתתף בשיר "Outside" מהאלבום "Sonic Highways".


הוא נולד ב- 20 לנובמבר 1947 בעיר ויצ'יטה שבמדינת Kansas ארה"ב, בשם Joseph Fidler Walsh.


אימו היתה פסנתרנית קלאסית כך שמגיל צעיר הוא ספג מוזיקה.


אביו נהרג בתאונת מטוס כשהיה בן 3 ובגיל 5 אימו התחתנה שוב והוא אומץ על-ידי אביו החורג.


בגיל 10 החל לנגן בגיטרה והוא סיפר שכבר אז ידע שהוא רוצה להיות גיטריסט מקצועי.


אחת הלהקות הראשונות בהן היה חבר היתה "the Nomads", הוא ניגן שם בגיטרה בס.


בשנת 1965 הקים את להקת "The Measles" שם היה גם הזמר המוביל. הלהקה אפילו שחררה שני סינגלים. "And It's True" ו- "I Find I Think Of You".


בשנת 1968 הוא הצטרף להרכב "James Gang" אשר התחיל עם חמישה נגנים והצטמק לפאוור טריו בו Joe Walsh שר, ניגן בגיטרה, קלידים כלי הקשה. עם הלהקה הוא שחרר שלושה אלבומי אלפן ובין השירים הגדולים של ההרכב ניתן למנות את "Funk #49" ו- "Walk Away". וולש איחד את ההרכב הזה להופעות בשנית 2022 ביניהם במופע המחווה ל- Taylor Hawkins.


וולש עזב את ה"ג'יימס גאנג" בדצמבר 1971. הוא הוזמן להצטרף ללהקת "Humble Pie" לצידו של סטיב מריוט לאחר שפיטר פרמפטון עזב אותה, אך הוא בחר להקים הרכב בשם "Barnstorm" עימו שחרר אלבום העונה לאותו שם בשנת 1972.


בהמשך פצח וולש בקריירת סולו במהלכה שחרר אלבומים שכללו בין היתר את השירים "Rocky Mountain Way" ו- Turn to Stone, כאשר בשנת 1975 הוא מצטרף כחבר מן המניין ללהקת "Eagles", היישר לתקופת השיא שלה עם האלבום "Hotel California" ששוחרר בשנת 1976.


במקביל לחברותו בלהקת "Eagles" המשיך Joe Walsh לתחזק את קריירת הסולו שלו, כשבין לבין הוא משמש כנגן אורח וכנגן אולפן של אומנים רבים וטובים כמו REO Speedwagon", "Foo Fighters", Ringo Starr, Steve Winwood, John Entwistle ועוד.


וולש הוא גיסו של Ringo Starr. מרג'ורי באך הנשואה לוולש היא אחות של אשתו של רינגו - ברברה באך.


הפעם החלטנו גם להכין לכם פלייליסט שעובר בין תחנות עיקריות בקריירה שלו. אז תלחצו פליי, תקשיבו ותגלו כמה דברים יפים קיימים ברפרטואר שלו: Spotify


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

192 views

Enjoying the Blog? Subscribe to get it right to your mail!

Thank you !!

bottom of page