top of page

Foo Fighters - Medicine at Midnight

האלבום העשירי של ה- "Foo Fighters" העונה לשם "Medicine at Midnight" יצא לאור ב-5 לפברואר 2021.


האלבום "Medicine at Midnight" הוא האלבום העשירי של ה- "Foo Fighters" והראשון שלהם מאז "Concrete and Gold" ששוחרר בשנת 2017.


באוקטובר 2018, לאחר סיום סיבוב ההופעות שליווה את האלבום "Concrete and Gold", הודיעה הלהקה כי היא יוצאת להפסקה. פחות משנה לאחר מכן קיבלנו איתות ראשון מהמתופף Taylor Hawkins, אשר באוגוסט 2019 דיווח כי Dave Grohl כבר התחיל לעבוד על דמואים לאלבום הבא.

ההקלטות החלו באופן רשמי באוקטובר 2019 בבניין גדול וישן משנות ה-40 של המאה הקודמת, כאשר על הקונסולה בעמדת המפיק יושב Greg Kurstin אשר הפיק גם את אלבומה הקודם של הלהקה ובחנוכה 2020, 2021 ו-2022 הביא לנו יחד עם גרוהל שירים של אומנים יהודים.


בפברואר 2020 גרוהל אישר שההקלטות הסתיימו והכוונה המקורית היתה לשחרר את האלבום זמן קצר לאחר מכן לרגל חגיגות "חצי יובל" ללהקה, אשר אלבומה הראשון שוחרר בדיוק 25 שנה קודם לכן. ואולם, משבר הקורונה שיבש את התוכנית המקורית והוצאתו של האלבום נדחתה כמעט בשנה. דייב ציין שהיו שירים באלבום שלקח לו 45 דקות לסיים את כתיבתם ויש גם אחד שכולל ריף שהוא התחיל לכתוב לפני 25 שנה בסיאטל.

האלבום הזה ללא ספק שונה ואחר ממה שהורגלנו לקבל מהפ'וס. הוא מקפיץ, הוא שמח, הוא קליט הוא מסיבתי. תקשיבו לדוגמא למקצב הפתיחה "המייקל ג'קסוני" בפתיחה של שיר הנושא "Medicine at Midnight", האזינו למקהלה בשיר הפתיחה "Making a Fire", ותבינו על מה אנחנו מדברים.


האלבום הזה גם אוחז בשיא כאלבום האולפן הכי קצר של הפו'ס, עם 36 דקות מוזיקה בלבד.


דייב גרוהל הצהיר שהוא רצה לייצר אלבום "כייפי" משהו כמו "Let's Dance" של David Bowie. הוא ציין שהאלבום הזה לא ישמע כמו שום דבר אחר שהלהקה עשתה עד היום. שיש בו פזמונים כל-כך קליטים ש- 50 אלף מעריצים יצרחו יחד בהופעות. גם טיילור ציין שהאלבום הזה יותר מכוון פופ מאשר ההוצאות הקודמות שלהם ואישר שבמהלך ההקלטות נעשה שימוש בלופים של תופים.


הסינגל הראשון "Shame Shame" אשר שוחרר ב- 7 לנובמבר 2020 עזר לנו להבין מדוע דייב ציין שהאלבום הזה לא דומה לשום דבר שהפ'וס עשו בעבר, עם סאונד שמכניס אותם לטריטוריה חדשה. הבסיסט Nate Mendel ציין שהשיר התחיל בכלל מאוסף של קליקים של דייב ושתפקידי הבס שלו הוספו רק לקראת סיום ההקלטות. עם נתון של למעלה מ-5 מיליון צפיות בפחות מחודשיים מאז יציאתו, נראה כי הקהל הצביע באצבעות ואוהב את הכיוון החדש שהלהקה הולכת בו, או לפחות מפרגן לה על הניסיון להתפתח לתחומים חדשים.


הסינגל השני מהאלבום "No Son of Mine" שוחרר ב- 1 לינואר 2021 ופתח לנו את השנה בסערה, עם ריף מהיר ומוטרף שמגזין NME תיאר אותו כמעין קריצה ל- "Stone Cold Crazy" של "Queen" ו- "Ace of Spades" של "Motörhead". הלהקה הספיקה לבצע את השיר בתוכנית Jimmy Kimmel Live ב- 14 לינואר 2021.


שיר נוסף שבוצע בתוכנית באותו היום היה הסינגל השלישי ששוחרר מהאלבום "Waiting on a War", אשר יצא בדיוק ביום הולדתו ה- 52 של דייב, ב- 14 לינואר 2021. השיר הזה נכתב על-יד גרוהל לאחר שבתו Harper Grohl שאלה אותו בדרך לבית הספר האם תהיה מלחמה? הוא מיד חזר הביתה וכתב את השיר. מדובר בשיר אנטי מלחמתי שברובו מלווה בגיטרה אקוסטית, אשר מבחינת הסאונד והדרייב שלו הוא הדומה ביותר בסגנונו ל"פו פייטרס" המוכרת, מאשר יתר שירי האלבום.


שלושת הסינגלים הללו מציגים את מגוון הסגנונות שניתן למצוא באלבום. הם ממחישים את הכוונה של הלהקה להתפתח למחוזות מוזיקליים חדשים ושונים ואנחנו מאוד אוהבים את זה, רק שמהאזנה ראשונה עולה התחושה שהרצון להשתנות ולהתפתח מוזיקלית (אולי לכבוד חגיגות 25 שנה ללהקה) בא קצת על חשבון הגיבוש, כאשר האלבום הזה נשמע יותר כמו אוסף של שירים אקלקטיים מאשר אלבום שלם ואחיד.


להאזנה לאלבום ב: Spotify, Apple Music

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

182 views

Enjoying the Blog? Subscribe to get it right to your mail!

Thank you !!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"FaceOff" - Israel's Rock Magazine, Music Blog & Podcast.

bottom of page