top of page

Foo Fighters - In Your Honor

ב- 14 ליוני 2005 יצא האלבום הכפול "In Your Honor" של ה- "Foo Fighters".

האלבום הזה הוא דוגמא טובה לפרספקטיבות השונות שיש בין הלהקה למאזינים שלה. לא פעם בהיסטורית המוסיקה התוודענו לאלבומים שלתפיסתנו המאזינים היו מעולים או מאוד גרועים, אך לחברי הלהקה שיצרו אותם הייתה השקפה שונה משלנו. אנחנו מרגישים שבאלבום הזה המקרה דומה.

טוב אולי הגזמנו קצת אבל הבנתם למה התכוונו, לא יצאו ממנו סינגלים גדולים או יצירות "אלמותיות" (בכל זאת אלבום כפול), מלבד שירים כמו “Best Of You”, “DOA”, “Free Me”, “Another Round”, “Over and Out”, “Razor” לא יצאו ממנו שירים גדולים...טוב, טוב, בסדר אולי קצת, אל תתרעמו. אבל עדיין אתם חייבים להודות שזה לא אלבום גדול, בכל זאת הוא מכיל 21 שירים...

אנחנו מרגישים שלא תהיה פה הסכמה אז בואו נתקדם ונסכים על כך שהאלבום הזה צועק - שינוי - !

והוא שונה ממה שהלהקה עשתה עד אז.

האלבום הזה ללא ספק הוא אלבום מורכב מאוד, חלקו הראשון מאופיין ברוק עצבני, חזק, אגרסיבי ועוצמתי וחלקו השני מאופיין ברוק אקוסטי, רך ונוגע ויש אפילו שיר בסגנון בוסנובה. אכן מורכב, שונה, מגוון ויצירתי,

אז הסיפור הוא כזה...


(Photo: Foo Fighters Official Twitter)

לאחר 10 שנים וארבעה אלבומים, Dave Grohl החליט שהוא רוצה לעשות משהו שונה, משהו מיוחד. הוא חשב על אלבום מיוחד לסרט ואפילו עבר לו בראש רעיון להקליט אלבום סולו, אך הוא מיד נגנז. הוא סחב את שק השירים שלו ללהקה והחליט שהם יחליטו ביחד מה לעשות עם כל הטוב הזה ואיך לעשות את זה הכי מיוחד שאפשר. בהתחלה כשעלה רעיון האלבום האקוסטי דייב התנגד בכל תוקף, כי הוא דווקא רצה לעשות אלבום יותר "כסאחיסתי" מהאלבומים הקודמים של הלהקה. הוא התכוון לקחת את השירים לדרגה יותר גבוהה של עוצמה ואגרסיביות. אך לאחר דיונים רבים, החליטו חברי הלהקה "לרקוד על שתי חתונות" כן, כן, גם משחת שיניים וגם גומי לעיסה. אלבום אחד עם פטישים ומסמרים ואלבום אחד עם פוך וצמר גפן. דייב הגדיר אותם כאחד הוא ה"בקבוק" והשני ה"האנגאובר".

גם להקלטות האלבום יש סיפור...

כבר התוודענו לכך שלדייב יש אובססיה לאולפנים ולקונסולות (עיין ערך "Sound City" שהוקלט על בסיס קונסולה היסטורית ו- "Wasting Light" שהוקלט בביתו של דייב באולפון מיוחד שהוא עצמו בנה). אז הפעם הוחלט לקחת את האולפן "Studio 606" או יותר נכון את המפקדה של ה-Foo’s, שנמצאת בביתו של דייב בוירג'יניה ולהעתיק אותה לקליפורניה (אגב, את הכריות שיש באולפן אמא של דייב תפרה מחולצות הופעות ישנות של דייב). אז מתוך תשעה חודשי עבודה על האלבום, שלושה וחצי חודשים הוקדשו לבניה של הסטודיו, כשבחודש האחרון חברי הלהקה עברו לאולפן ואפילו עזרו בסיום בנייתו.


באלבום הזה דייב היה יותר מחושב מהאלבום הקודם, הם עבדו הרבה מאוד על כל שיר והקליטו לפחות 3-4 גרסאות דמו לכל אחד. הם העבירו הרבה זמן בחזרות על כל שיר ושיר, הם חיפשו שלמות בכל שיר. כל כלי בכל שיר הוקלט מספר פעמים עד שכולם היו מרוצים, בעיקר דייב כמובן. הואיל והם ביזבזו כל-כך הרבה זמן במהלך ההקלטות, בשבועות האחרונים של ההקלטות הם החליטו שאף אחד לא עוזב את האולפן. הם מקליטים מ-12:00 בצהריים ועד 8:00 בבוקר למחרת ובכל יום מסיימים לפחות שיר אחד (מוכר לנו מאיפשהו). אכן העבודה על האלבום הזה הייתה מייגעת ומתישה והוציאה מהם הרבה מאוד אנרגיות. החלק המדהים הוא שדייב סיפר באחד הראיונות, שהיה להם מאוד קשה ומלחיץ עם החלק האקוסטי, זה החזיר אותם לתחילת הדרך כשהם היו צריכים להוכיח את האותנטיות שלהם כאמנים.

מורכב כבר אמרנו...

אז דייב החליט שלאלבום האקוסטי הוא מצרף אמנים מחוץ ללהקה, על-מנת לחזק את השירים ולא ליצור משהו מונוטוני ומשעמם. סוללת אמנים לא קטנה צורפה לאלבום, כשרובם מגיעים מז'אנרים שונים, ואכן תורמים בצורה משמעותית לשירים ויוצרים גיוון נוסף להרכב הלהקה המוכר. הבולטים מבינהם הם Norah Jones, Paul Jones, Josh Homme ועוד כמה כישרונות נוספים. הודות לכך, הז'אנרים באלבום די נודדים, בעיקר בחלקו האקוסטי, ולוקחים את הלהקה למחוזות לא ידועים שאותם הם צולחים די בהצלחה.


סיפורו של האלבום היה מורכב גם לחברת התקליטים (לא שהיא מסכנה), אך היה קשה לה להתמודד עם העובדה שדייב החליט למכור את האלבום הכפול במחיר של דולר אחד יותר ממחירו של אלבום רגיל. דייב טען שהאלבומים משלימים את עצמם לכדי אלבום אחד ושהוא לא צריך יותר כסף.

לסיכום, אלבום מורכב, לא מהמוצלחים ביותר של הלהקה לדעתנו, אבל עדיין הוא גדול, הוא שייך לאחת מאגדות הרוק שלנו ואנחנו אוהבים אותו. יש בו מספר שירים שחוזרים אצלנו בריפיט ואף הושמעו בתוכניות שלנו.

אז נכון, הוא האלבום הראשון של הלהקה שלא זכה בגראמי ועצר להם השלמה של זכייה רצופה

מהאלבום "The Colour and The Shape", אבל הוא שווה האזנה, בעיקר בחלקו האקוסטי שמציג לנו פן אחר של הלהקה.

להאזנה לאלבום ב- Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

144 views

Enjoying the Blog? Subscribe to get it right to your mail!

Thank you !!

bottom of page