top of page

Dave Grohl

בתעודת הזהות שלו כתוב "אחלה גבר" של הרוק אנד רול. הוא חביב הקהל. הוא הבחור הנחמד של התעשייה והוא אחד המוזיקאים הבולטים, הגדולים והמוכשרים שמוביל את אחת הלהקות הגדולות של דורנו.

הוא Dave Grohl והוא נולד ב-14 לינואר 1969

(Photo: Thomas Frey)


= שמו המלא הוא David Eric Grohl.


= דייב נולד באוהיו, לאימא מורה ואבא עיתונאי שהתגרשו כשהיה בן 7. אימו של דייב מלווה אותו, תומכת בו ונמצאת לצידו לאורך כל חייו.


= בגיל 12 הוא החל ללמוד לנגן בגיטרה. מהר מאוד נמאס לו ממורים, אז הוא המשיך ללמד את עצמו והקים להקה עם חבריו.


= דייב ואחותו ליסה, שקטנה ממנו בשלוש שנים, אהבו מוסיקה משני קצוות. הוא חיפש את הכאסח, החזק והאפל והיא נהגה לפזז לה לצלילי מוזיקת "גל חדש".


= בגיל 13, במהלך קיץ אחד בעיר אלינוי, שינתה טרייסי, בת דודתו, את חייו של דייב לנצח. אפשר לומר שכמו בסרט - זוהי נקודת המפנה שממנה הכל התחיל.


= טרייסי לקחה את דייב ואת ליסה למספר הופעות של להקות פאנק רוק ומשם ההתאהבות הייתה בלתי נמנעת. דייב ואחותו החלו לחקור וללמוד כל מה שקשור לז'אנר, השניים התאהבו במוזיקה מחדש ונהגו ללכת להופעות של להקות מקומיות ולהחליף אלבומים עם חברים.


= במהלך התיכון, אימו של דייב הרגישה שהעישון (ולא של סיגריות) מדרדר אותו והחליטה להעביר אותו לתיכון אחר. זמן קצר לאחר מכן היא העבירה אותו שוב פעם, מעבר בין שלושה תיכונים לא היה קל והמוסיקה הייתה התרופה.

(Photo: MICHEL LINSSEN)


= במהלך התקופה הזו ניגן דייב במספר להקות שונות כשבמקביל הוא לימד את עצמו לנגן גם בתופים. דייב למד לנגן מלהאזין ללהקות האהובות עליו ולהכות בכריות שהיו לו בחדר, במשך שנים הוא ניגן רק על כריות וזה מה שהפך אותו למתופף חובט!! כאן המקום לגלות שדייב לעולם לא לקח שיעור תופים אחד! סליחה, תיקון הוא לקח חצי שיעור...


= דייב ואימו היו נוהגים לפקוד מדי שבוע מועדון ג'אז שהיה קרוב לביתם. באותו מועדון היו נגני ג'אז מוכשרים מאוד שאליהם דייב נשא את עיניו. הוא מאוד העריך את הכשרון, הטכניקה והדינמיקה של אותם נגנים. אחד המתופפים הבולטים במועדון היה Lenny Robinson. באחד הפעמים בהם הם ביקרו במועדון, דייב עזר המון אומץ וביקש מלני שילמד אותו לנגן. דייב הצליח לארגן מערכת Tama מחבריו ללהקה וקיבל את פניו של לני בביתם. לאחר שדייב הדגים ללני מה הוא ידוע ולני מצידו הדגים לדייב לאיזו רמה צריך להגיע. לני הבין שמצפה לו עבודה קשה ודייב הבין שזה לא בשבילו ומשם הוא המשיך לבד.


= דייב תמיד הזכיר דמות אחת שבזכותה הוא החל לנגן, דמות שהשפיעה עליו בצורה עמוקה והכניסה בו את הניצוץ לתופים. Neil Peart, המתופף של להקת "Rush" שהלך לעולמו בינואר 2020, הוא זה שגרם לדייב להפוך את התופים לכל עולמו.


= דייב סיפר שביום בו שמע את האלבום "2112" של להקת Rush חייו השתנו והוא החליט ללכת בעקבות Neil Peart ולהיות מתופף. למי שלא מכיר, כשמתופפים מאזינים לשיר, הם לומדים לנגן אותו ע"י תנועה מסויימת בגוף שעוקבת אחרי הקצב, לדוגמא נקישות באצבעות אחת עם השנייה או על משטח כדי ללמוד את הקצב. תאמינו או לא אבל דייב היה לומד לנגן ע"י הקשת השיניים שלו!! בביקור אחד אצל רופא השיניים, הרופא שאל את דייב למה הוא חורק שיניים, דייב ענה לו שככה הוא לומד לנגן והוא ניגן לו באותו רגע את השיר "YYZ" של Rush.


= אם כבר דיברנו על השפעות בחייו של דייב, דמות נוספת שהשפיעה על התפתחותו כמתופף היא מתופף אגדי נוסף: John Bonham ("לד זפלין"). דייב קיעקע על מרפקו את סמל שלושת הטבעות, שהוא סימלו שלג'ון בונהאם.


= בתקופת הנעורים הוא ניגן בלהקת "Freak Baby" כגיטריסט, כשבנקודה מסוימת השתנו החברים בלהקה והוא החליט לעבור לתפקיד המתופף. בהמשך, הלהקה שינתה את שמה ל "Mission Impossible".


= לאחר שעזב את "Mission Impossible" והחליף להקה נוספת בדרך, הוא הגיע בגיל 17 היישר לאודישנים ללהקת הפאנק רוק "Scream". הוא עבר את האודישנים, עזב את בית הספר והצטרף ללהקה.

(Photo: Naomi Peterson)


= הוא "בילה" 4 שנים עם הלהקה והגשים את חלומו כמתופף בלהקת פאנק שהופיעה בכל העולם. בדרך הוא הוציא עם הלהקה מספר אלבומי הופעות חיות ושני אלבומי אולפן: No More Censorship" (1988)" ו Fumble" (1993)"


= זו הייתה להקה פורצת דרך בז'אנר הפאנק וההארד רוק בוושינגטון של סוף שנות השמונים. הם שילבו מקצבים מהירים עם טקסטים פוליטיים וחברתיים וגישה נטולת מסחריות והתנשאות. מבחינת דייב זו הייתה תקופה פורצת דרך, הוא הגשים את החלום שלו, לנסוע בקרוואן ברחבי ארה"ב ולהופיע בכל מקום אפשרי כשהוא חי "פאנק רוק" בכל מובן אפשרי.


= את היכרותו עם סצנת הגראנג' החל דייב במהלך סיבוב ההופעות של "Scream", כשהפך למעריץ של להקת "Melvins" והתחבר עם הזמר, הגיטריסט ומקים הלהקה: "Buzz Osborne".


= כשהתפרקה להקתו "Scream", הוא ביקש את עצתו של באז וזה הפנה אותו ל-Kurt Cobain ו-Krist Novoselic. הוא הרים את הטלפון, חייג לשניים והם הזמינו אותו לאודישן בסיאטל.


= דייב, כפי שאנחנו יודעים, עבר את האודישן בהצלחה והצטרף ללהקת "Nirvana". הופעתו הראשונה עם הלהקה נערכה באוקטובר 1990. הלהקה הייתה במהלך חיפוש אחר חוזה תקליטים כשבאמתחתה אלבום הבכורה, "Bleach", ומספר קלטות דמו לאלבום הבא.

(Photo: ED SIRRS)


= נקודה חשובה בהיסטוריה של נירוונה וגם של דייב היא שבניגוד לאופציה הצפויה, שהלהקה תחתום בחברת התקליטים המקומית Sub Pop שהובילה את סצנת הגראנג' באותה תקופה, היא חתמה דווקא בחברת התקליטים הגדולה "DGC Records". בניגוד למה שאנחנו מכירים מהגישה של קוביין להצלחה, כשהלהקה חתמה על החוזה, קוביין הבטיח לחברת התקליטים שהם הולכים להיות הלהקה הכי גדולה בהיסטוריה!!


= ואז זה קרה. באביב 1991 נכנסה הלהקה לאולפן ההקלטות האגדי "Sound City" והקליטה את האלבום פורץ הדרך של שנות ה- 90: "Nevermind".


= כנגד כל הציפיות, האלבום זכה להצלחה בינלאומית מסחררת והפך את "נירוונה" ללהקה אייקונית.


= הלהקה מוציאה אלבום אולפן נוסף ב- 1993 שנקרא "In Utero". כמו כן הוציאה הלהקה מספר אלבומי הופעות חיות, ביניהם האלבום הפנומנלי של הופעת ה- "MTV Unplugged" ההיסטורית.


= ללא ספק, התקופה של דייב בנירוונה הייתה אחת התקופות המשפיעות ביותר והמעצבות ביותר בהתהוותו כיוצר. הוא למד מקורט איך להתייחס לשירים, איך לכתוב ואיך לעבד אותם למוצר סופי.


= במהלך התקופה, בשנת 1992, הוא כתב והקליט מספר שירים לכדי מיני אלבום/קלטת בשם "Pocketwatch" אותו הוציא תחת השם הבדוי: "Late!". הוא כתב, ניגן והקליט את כל האלבום לבדו.


= במהלך ההקלטות לאלבום "In Utero" נעשו דייב וכריס מעורבים יותר בתהליך הכתיבה. הלהקה החליטה להקליט שיר שדייב כתב והקליט באלבום הקלטת, בשם "Color Pictures of a Marigold". השיר לא יצא באלבום אך יצא כB-Side לסינגל "Heart Shaped Box" ונקרא "Marigold".


= ההופעה האחרונה של הלהקה הייתה במינכן, במרץ 1994. באפריל 1994 נמצא קורט קוביין ללא רוח חיים עם פצע ירי בראשו.


= זוהי נקודת מפנה נוספת בחייו של דייב שהביאה ליצירת ה- "Foo Fighters".


= לאחר מותו של קורט והפירוק של "נירוונה", דייב לא ידע מה לעשות עם עצמו. הוא קיבל הצעה להיות המתופף של Tom Petty ואפילו ניגן עימו בתוכנית המפורסמת Saturday Night Live אבל הוא הרגיש שזה לא הגורל שלו!!


= בסופו של דבר החליט דייב לצאת לדרך חדשה והקליט דמו של 15 שירים, כשחוץ מקטע גיטרה אחד הוא ניגן בכל הכלים באלבום. מולטי-אינסטרומנטליסט? דייב לא רצה שידעו שזהו בקלטת ולכן נתן לה את השם "Foo Fighters", הקלטת טיילה בכל מיני מקומות אבל לא ממש יצרה באז גדול עד ש...


= חברת התקליטים "Capitol Records" החתימה את דייב על חוזה, אך הוא לא רצה להפוך אותו לקריירת סולו וגייס נגנים נוספים כדי להשלים הרכב של להקה.


= הוא גייס את Pat Smear, שניגן איתו ב"נירוונה", את נגן הבס Nate Mendel ואת המתופף וויליאם גולדסמית, שהגיעו מלהקת "Sunny Day Real Estate".

(Photo: MICK HUTSON)


= הדמו לא הוקלט מחדש אלא רק עבר מאסטרינג ויצא כאלבום הבכורה של להקת "Foo Fighters" ונשא את שמה.


= בשנת 1996 קיימה הלהקה את ההופעה הראשונה שלה למשפחה וחברים מעל החנות West Marine שנמצאת ברחוב Mercer Street שב- Seattle.


= בשנת 1997, לאחר סיבוב הופעות לקידום האלבום שערך יותר משנה, חזר דייב הביתה, כתב והקליט פסקול לסרט "Touch". גם כאן ניגן דייב בכל הכלים. אכן מולטי-אינסטרומנטליסט!


= עוד באותה שנה נכנסו חברי הלהקה החדשים, שרק הופיעו יחד, להקליט את האלבום השני: "The Colour and the Shape". למעשה, זה היה האלבום הראשון שלהם כלהקה. לאחר סיום ההקלטות וחופשה קצרה שלקחה הלהקה, דייב חזר לבד לסטודיו, הוא האזין שוב לאלבום ולא היה מרוצה מהחלק של התופים. הוא הזמין את פאט ונייט והקליט מחדש את כל קטעי התופים באלבום ללא ידיעתו של וויליאם. וויליאם שגילה על העניין רק לאחר סיום ההקלטות נפגע מאוד מהתנהלותו של דייב והחליט לעזוב את הלהקה.


= ממש לפני היציאה לסיבוב ההופעות חיפשה הלהקה מתופף חדש. דייב התקשר ל Taylor Hawkins שהיה אז המתופף של Alanis Morissette בסיבוב ההופעות שלה, ושאל אותו אם יש לו המלצה למישהו. כשטיילור ביקש את המשרה לעצמו דייב היה מופתע, אך מיד הסכים להצעה.


= במהלך סיבוב ההופעות לאלבום החליט פאט שנמאס לו מכל הריצות והטירוף של ההופעות והוא מעוניין לעזוב. דייב מייד חשב על חברו Franz Stahl מלהקת "Scream" וגייס אותו ללהקה, אך שיתוף הפעולה לא החזיק מעמד רב.


= אז נחזור לאלבום... למרות הצלחתו של האלבום הראשון, האלבום הזה היווה את נקודת הפריצה של הלהקה עם להיטים כמו "Everlong", "My Hero" ו- "Monkey Ranch", והוא זכה להצלחה אדירה. הוא כבש את המקום ה-10 בבילבורד ואף הגיע יותר גבוה במצעדים רבים באירופה והעניק ללהקה את המועמדות הראשונה שלה בגראמי. עד היום זהו האלבום הנמכר ביותר של הלהקה.


= בשנת 1999, לאחר סיבוב הופעות ארוך ומתיש חזר דייב לביתו בוירג'יניה והחליט שמתחילים לעבוד על האלבום הבא. אבל הפעם עושים זאת לבד, בבית לבד! דייב החליט שהוא בונה אולפן הקלטות בבית שלו. היה זה האולפן הראשון שבנה דייב אך בהחלט לא האחרון. הוא פיתח לעצמו תחביב של בניית אולפנים ובהמשך בנה שניים-שלושה אולפנים נוספים.


= ללא חוזה, ללא חברת תקליטים או חברת ניהול, ללא שום הפרעה מבחוץ, ירדו השלושה למרתף ביתו של דייב והחלו לעבוד על האלבום השלישי. בין השלושה נרקמה חברות ושיתוף פעולה יצירתי שיצרה את האלבום המדהים, עם השם ששיקף את המציאות של הרגע: "There Is Nothing Left to Lose".


= האלבום זכה להצלחה רבה והעניק ללהקה את הזכייה הראשונה בטקס הגראמי, זכייה שהמשיכה גם באלבומים הבאים. הלהקה יצאה לסיבוב הופעות בארה"ב ואירופה וכבר הפכה לאחת הלהקות הגדולות בעולם הרוק. במהלך סיבוב ההופעות כשבמקביל הלהקה מתחילה לעבוד על האלבום הרביעי, טיילור אושפז בבית החולים בעקבות מנת יתר של הירואין ושכב בקומה למשך שבועיים. הארוע הזה טילטל את דייב והשפיע עליו קשות, בזמן שטיילור התאושש בביתו, דייב נענה להצעה של Josh Homme והצטרף ללהקת "Queens of the Stone Age" עמם הוא הקליט את האלבום "Songs for the Deaf".


= השילוב של הקלטות רעות לאלבום הרביעי שיצרו יחסים עכורים בין חברי הלהקה יחד עם ההנאה שגילה דייב מחדש כשהוא מופיע ומקליט עם "Queens of the Stone Age" גרמה לו למאוס ולאבד עניין בלהקת האם שלו. הוא נטש את ההקלטות לגמרי והתרכז בפרוייקטים אחרים.


= בין היתר, באותה שנה (2001) הוא הקליט את תפקיד התופים באלבום הבכורה של להקת "Tenacious D" וגם השתתף בצילומי הסרט והקליפ "The Pick of Destiny" שבהם גילם את דמות השטן.


= לאור המחוייבות של חברי ה- "Foo Fighters" למספר הופעות, הם חזרו להופיע וגילו מחדש את הניצוץ וההתלהבות. זה החדיר בהם את הרצון לנסות ולהקליט מחדש את האלבום הרביעי ואכן הוא הוקלט מחדש מתחילתו ועד סופו ונקרא "One By One".


= בנובמבר 2002 הגיע דייב לרגע היסטורי כשהחליף את עצמו שלוש פעמים בראש מצעד "Billboard Modern Rock". השיר "You Know You're Right" של נירוונה הוחלף על ידי "All My Life" של הפוס', שהוחלף בתורו על ידי "No One Knows" של Queens of the Stone Age. דייב הופיע בראש המצעד במשך 17 שבועות עם שלוש להקות שונות.


= הוא הקליט את תפקיד התופים באלבום השני של להקת "Killing Joke".


= במהלך 2004 העתיק דייב את הסטודיו שלו בווירג'יניה ל- "Studio 606" שבנה בעצמו בלוס אנג'לס.


= באותה שנה הקים דייב פרויקט בשם "Probot". דייב כינה אותו "A death metal Supernatural". זהו אלבום מטאל שדייב הקליט עם אומנים וזמרים שונים מעולם המטאל שאותם העריץ, כמו: Kim Thayil, Max Cavalera, Lemmy, King Diamond, Jack Black ורבים נוספים.


= שנה לאחר מכן הוציאה הלהקה את אלבומה החמישי, "In Your Honor", אלבום כפול שכלל אלבום אקוסטי ואלבום חשמלי.


= בשנת 2007 הוציאה הלהקה את אלבומה השישי: "Echoes, Silence, Patience & Grace".


= בשנת 2009 הוציאה הלהקה אלבום אוסף להיטים. האלבום נתפס בעיני דייב כמשהו פסול ששיקף צוואה, כאילו הלהקה סיימה את דרכה. הוא היה בטוח שיש ללהקה עוד הרבה להיטים להוציא בעתיד ואכן כך היה.


= האלבום השביעי של הלהקה נקרא "Wasting Light" ויצא בשנת 2011. זהו אלבום הראשון של הפוס' שהגיע למקום הראשון. מבחינתנו זה אחד האלבומים הטובים ביותר של הלהקה, אם לא הטוב שבהם.


= דייב הגשים חלום נוסף כשהוא והפוס' היו אלו ש"הכניסו" את להקת "Rush" ל- Rock and Roll Hall Of" Fame" בשנת 2013.


= באותה שנה הוא שחרר את הסרט הדוקומנטרי "Sound City" המספר את סיפור רכישתה של הקונסולה האנלוגית המיתולוגית ששימשה להקלטות אלבומי מאסטרפיס כמו "Nevermind" באולפני סאונד סיטי, והתקנתה באולפן הביתי של דייב "סטודיו 606". בהמשך, הסרט מלווה את הקלטת האלבום "Sound City - From Real To Reel" יחד עם חלק גדול מהאומנים הגדולים שזכו להקליט אלבומי מופת על אותה קונסולה.


= בשנת 2014 הוציאה הלהקה את אלבומה השמיני, "Sonic Highways", שסיפר את סיפורה של המוסיקה במספר ערים שונות בארצות הברית.


= ביוני 2015, במהלך הופעה בשוודיה, נפל דייב מהבמה ושבר את רגלו. הפוס' ביטלו חלק מסיבוב ההופעות אך מאחר שרצו להימנע מלבטל את כולו, בנה דייב כיסא בסגנון "משחקי הכס" והופיע איתו בהמשך סיבוב ההופעות.

(Photo: C FLANIGAN)


= אותו כיסא הושאל לאקסל רוז לאחר שגם הוא שבר את רגלו והוא הופיע עם הכיסא של דייב בחלק מסיבוב ההופעות של "גאנז אנד רוזס".


= בדצמבר 2015 השתתף דייב בפרק של "החבובות". ברגע היסטרי בפרק ערך דייב תחרות תיפוף עם "Animal", המתופף של "החבובות".


= האלבום התשיעי של הלהקה שנקרא "Concrete and Gold", יצא בספטמבר 2017.

(Photo: Brantley Gutierrez)


= באוגוסט 2018 הוציא דייב קטע אינסטרומנטלי בשם "Play", באורך של כ-22 דקות, בו ניגן על כל הכלים. הקליפ לווה בדוקומנטרי.


= בפברואר 2020 הוא השתתף, יחד עם בנותיו, בחגיגות ה- 50 של "רחוב סומסום".


= בעיר וורן שבאוהיו ישנה סמטה על שמו: "David Grohl Alley".


= דייב השתתף 14 פעמים בתוכנית המפורסמת "Saturday Night Live", יותר מכל מוזיקאי אחר.


= הפוס' היו הלהקה שהזמין דיוויד לטרמן להופיע בתוכנית האחרונה שלו "Late Show with David Letterman", לפני שפרש ממנה.


= לאחר תחילתו של נגיף הקורונה, דייב מצא את עצמו בבית משועמם. כנראה שזה היה "תריגר" חזק מספיק כי היצירתיות החלה לזרום לו בורידים ולהישפך לו מהאוזניים. הוא החל ליצור ללא הפסקה בצורות שונות ובתחומים שונים, שימו לב לנקודות הבאות...


= בקיץ 2020 הוא נענה לאתגר של Nandi Bushell, מתופפת בת 10 בלבד, והשניים החלו בקרב מתופפים בהמשכים שהתנהל ב"שדה קרב" דרך המדיות השונות. הארוע הויראלי הסתיים בעלייתה לבמה של ננדי באחת מהופעות הפוס'.


= בחנוכה 2020 הוא חבר למפיק היהודי והמולטי אינסטרומנטליסט Greg Kurstin לסשן שירים לכבוד חנוכה, במהלכו הוציאו 8 שירים של אומנים יהודים יום אחר יום, בכל נר של חנוכה. בשנת 2021 הם שוב חזרו לשתף פעולה בפרוייקט חנוכה עם שירים אחרים.


= בפברואר 2021 שחררו הפוס' את אלבומם העשירי "Medicine At Midnight"


= במרץ 2021 שיתף דייב פעולה עם מיק ג'אגר ושחרר עימו את השיר "Eazy Sleazy" בו הוא מנגן על גיטרה בס ותופים.


= באפריל 2021 החליט דייב לחלוק עם העולם את הסיפור של הוואן האדום, דייב טען שהואן האדום איתו הסתובבה הלהקה בראשית דרכה ברחבי ארה"ב הוא אלמנט חיוני ומעצב בהתהוותה של כל להקה. הוא ביים סרט דוקומנטרי בשם "What Drives Us" שבודק את הנושא לאורך ההיסטוריה.



= ביולי 2021, לכבוד יום ה- Record Store Day הפוס' מחליטים להחזיר את הדיסקו לרחבת הריקודים ומשחררים את האלבום "Hail Satin" תחת השם הבדוי Dee Gees. הלהקה משחררת אלבום שכולו קאברים לשירירה הגדולים של להקת ה- Bee Gees.


= במהלך הקורונה הוא החל לשתף מעט סיפורים מהעבר ובאוקטובר 2021 הוא הוציא לאור את הספר הראשון שלו. כן, כן, דייב גרוהל הוציא ספר שנקרא "Dave Grohl - The Storyteller", הספר מאגד סיפורים שלו לאורך החיים עם מוסיקה.

= בפברואר 2022 יצא הסרט ההוליוודי הראשון של הלהקה שנקרא "Studio 666". הסרט בויים ע"י BJ McDonnell והתסריט נכתב ע"י Jeff Buhler ו- Rebecca Hughes והוא מבוסס על סיפור שכתב דייב בעצמו. הסרט הוא סרט אימה בו משחקים כל חברי הלהקה ושחקנים נוספים.


= חודש לאחר יציאת הסרט יצא אלבומה של הלהקה הדימיונית מהסרט "Dream Widow", האלבום כולו נכתב והוקלט ע"י דייב בסיוע הגיטריסט Jim Rota שמנגן בחמשת השירים הראשונים של האלבום והקלידנים Oliver Roman ו- Rami Jaffee.


= באותו הזמן השתתף דייב בסדרת היוטיוב המפורסמת "Hot Ones" שם הוא חושף יכולות מרשימות באכילת חריף!!


= ב-25 למרץ 2022 נמצא טיילור ללא רוח חיים בבית מלון בבוגוטה, שם היה אמור להופיע יחד עם ה"פו פייטרס" והוא בן 50 בלבד. דייב מאבד בפעם השנייה חבר להקה כשהפעם הוא מאבד את החבר הכי קרוב שלו, הנפש התאומה שלו. דייב תיעל את הטרגדיה העצומה, האובדן הכבד והאבל הקשה למוזיקה. הוא יזם שני ארועי מחווה עצומי מימדים לחבר האהוב שלו. שני מופעים שהתקיימו בלוס-אנג'לס ולונדון נערכו במשך יותר מחמש שעות וכללו אמנים ענקים והיסטוריים שהם חברים של הלהקה ובעיקר של טיילור.


= בינואר 2023 יחד עם ברכת השנה החדשה יצאה הלהקה בהודעה כי היא מודה לכל המשפחות, החברים והמעריצים שלה על התמיכה בתקופה הקשה וכמו שהפוס' נוצרה כדי לחגוג את החיים ולגרום לאושר היא תמשיך את הפעילות שלה. מיד אח"כ פורסמו תאריכים בהם תופיע הלהקה עם מתופף חדש שזהותו כרגע לא ידועה.


= במאי 2023 חשפה הלהקה את המתופף החדש שלה!! הלהקה פרסמה סרטון וידאו קומי בו היא נראת בחדר חזרות "כאילו" מחכה למתופף החדש שלה. מספר מתופפים מפורסמים כמו Chad Smith, Tommy Lee ו-Danny Carey נכנסים לחדר בטענות מגוחכות (משלוח אוכל, חניה חסומה, מקלחת לכלבים) ומיד יוצאים, עד שהמצלמה חושפת את Josh Freese שכל הזמן הזה יושב על התופים ומחכה שהחברים החדשים שלו יתחילו לנגן. הסרטון ממשיך ל"חזרה" שנקראת "Preparing Music For Concerts" בו הלהקה מנגנת בפעם הראשונה סטליסט בהרכב החדש שלה.


= ביוני 2023 משחררת הלהקה את האלבום הראשון שלה לאחר מותו של טיילור, האלבום "But Here We Are". האלבום הופק ע"י Greg Kurstin ושאר חברי הלהקה כשדייב מקליט את כל תפקידי התופים באלבום. זהו ללא ספק אלבום קינה, הן מבחינת הסאונד והן מבחינת המילים, דייב משקף בשירים את הרגשות שהוא והלהקה חוו בעקבות מותו של טיילור אך גם מה שהוא עצמו חווה בעקבות מותה של אימו וירג'יניה.



אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט


עריכת לשון: אורי ענבי/Ori Anabi

678 views

Enjoying the Blog? Subscribe to get it right to your mail!

Thank you !!

bottom of page