top of page
Writer's pictureFaceOff - עימות חזיתי

Chad Smith

הוא מפורסם בעיקר כמתופף של הצ'יליס אבל הוא גם כותב ומשתף פעולה עם אמנים רבים וגם יש לו כפיל, שחקן מאוד מפורסם שדומה לו שתי טיפות מים. המתופף Chad Smith נולד ב-25 לאוקטובר 1961 אז הנה כמה עובדות מעניינות עליו...

(Photo: Laura Glass)


= הוא למד לנגן על תופים בגיל 7 והיה מושפע מאוד מלהקות כמו: Rush, Rolling Stones, Pink Floyd, Black Sabbath, Led Zepplin ועוד...


= אחד האנשים שהשפיעו על סגנון התיפוף שלו היה Larry Fratangelo, נגן כלי הקשה שניגן עימו באחת הלהקות כשהיה נער. הוא חשף אותו לסגנון ה-Funk וה-R&B. משם הוא התחיל להאזין למתופפים כמו: David Garibaldi, Jabo Starks, Clyde Stubblefield ועוד...


= בדצמבר 1988 לאחר שלהקת "Red Hot Chili Peppers" פיטרה את המתופף שלה D.H. Peligro וערכה אודישנים למציאת מתופף חדש, צ'אד קיבל את התפקיד.


= מספר חודשים לאחר מכן בשנת 1989 הוציאה הלהקה את האלבום הרביעי שלה אך הראשון שלה עם צ'אד "Mother's Milk".


= שנתיים לאחר מכן יצא אלבום הפריצה של הלהקה "Blood Sugar Sex Magik". האלבום נכנס היישר למקום השלישי במצעד הבילבורד ומכר עד היום מספר דו ספרתי של מיליוני עותקים.


= לאחר מספר חילופי גיטריסטים בשנת 1995 שחררה הלהקה את אלבומה השלישי "One Hot Minute" עם הגיטריסט Dave Navarro.


= בשנת 1999 שחררה הלהקה את אלבומה השביעי והמצליח ביותר עד היום "Californiacation"

כשהגיטריסט John Frusciante שב להרכב.

(Photo: Warner Music)


= אך לאחר יציאת שני האלבומים הנוספים "By the Way" שיצא ב-2002 ו- "Stadium Arcadium" שיצא ב-2006 (והיה לאלבום הראשון של הלהקה שכובש את המקום הראשון בבילבורד) שוב ג'ון עזב את הלהקה. בשנת 2011 הוציאה הלהקה את אלבומה העשירי "I’m With You" עם הגיטריסט Josh Klinghoffer.


= בשנת 2012 זכתה הלהקה להיכנס להיכל התהילה של הרוקנרול.


= ארבע שנים לאחר מכן יצא אלבומה ה-11 של הלהקה "The Getaway".


= בשנת 2019 הלהקה הכריזה על חזרתו של ג'ון להרכב לאחר 10 שנים של העדרות. חזרתו של ג'ון כנראה יצרה תהליך אלקטרוכימי בלתי מוסבר שהביא לפרץ יצירה חסר תקדים. חברי הלהקה יחד עם המפיק Rick Rubin, יצרו יחד קרוב ל-50 שירים כש-40 מתוכם תוכננו לצאת כאלבום אחד שמורכב מיותר מ-7 דיסקים פיסיים. חברת התקליטים התנגדה לרעיון ולבסוף הגיעה להסכמה עם הלהקה להוציא 34 שירים על פני שני אלבומים שונים.


= בשנת 2022 הוציאה הלהקה שני אלבומים (ה-12 וה-13 שלה) במרווח של 6 חודשים בלבד אחד מהשני. הראשון "Unlimited Love" שיצא באפריל והשני "Return of the Dream Canteen" שיצא באוקטובר. צ'אד סיפר שתמיד הם יוצרים ומקליטים יותר שירים ממה שיוצא לבסוף באלבום ואותם שירים ניגנזים או יוצאים כ B-Side, אבל הפעם הם הרגישו שכל השירים מאוד טובים ושהם לא רוצים לגנוז אף אחד מהם.


= בשנת 2007 יחד עם הבסיסט המפורסם של דיפ פרפל Glenn Hughes הקים צ'אד הרכב בשם "Chad Smith's Bombastic Meatbats" שהתמקד בפאנק ופיוז'ון. ההרכב שחרר שני

אלבומי אולפן Meet the Meatbats" (2009), "More Meat" (2010)" ואלבום הופעה חיה Live Meat And Potatoes" (2012)".


= בשנת 2008 הצטרף צ'אד לסופרגרופ המטורף Chickenfoot שכלל את Sammy Hagar (ואן הלן), Joe Satriani (הגיטריסט הנודע) ו- Michael Anthony (ואן הלן). ההרכב שחרר שני אלבומי אולפן Chickenfoot משנת 2009 ו- Chickenfoot III משנת 2011, וכן אלבום הופעה חיה LV משנת 2012.


= בשנת 2010 הוא הוציא אלבום ילדים בשם "Rhythm Train" עם הזמר Dick Van Dyke, אלבום שזכה להערכה והצלחה רבה.


= במהלך 2015-2019 הוא היה חלק מלהקת האולפן 8G Band בתוכנית הארוח המפורסמת Late Night with Seth Meyers


= ממאי 2018 הוא התחיל לשדר תוכנית רדיו בשם "Volume West" יחד עם השדרנית Lyndsey Parker ברדיו SiriusXM


= צ'אד נחשב לאחד ממתופפי האולפן הגדולים והמוערכים, הוא שיתף פעולה עם מגוון רחב של אמנים כמו: Johnny Cash, John Fogerty, Dixie Chicks, Jennifer Nettles, Kid Rock ועוד...

(Photo: Wagner Meier)


= הוא הקליט עם Glenn Hughes ארבעה אלבומי אולפן.


= הוא הקליט עם Joe Satriani את אלבומו "What Happens Next" שיצא ב-2018.


= הוא היה שותף לכתיבה והקליט את כל תפקידי התופים באלבומו ה-12 של Ozzy Osbourne

בשם "Ordinary Man" שיצא ב-2020. את האלבום הוא הקליט וכתב יחד עם Duff McKagan (גאנס) והמפיק Andrew Watt. הוא שוב היה שותף והקליט את תפקיד התופים כמעט בכל השירים באלבומו ה-13 של

אוזי "Patient Number 9" שיצא בשנת 2022.


= בשנת 2021 הוא ביצע את תפקיד התופים בקאבר שהקליטה Miley Cyrus לשיר "Nothing Else Matters" כחלק מחגיגות שלושים שנה לאלבום השחור של מטאליקה.


= עוד באותה שנה הוא הצטרף להרכב הופעות הסולו של Eddie Vedder יחד עם Josh Klinghoffer (שהיה גיטריסט ב-RHCP), המפיק Andrew Watt יחד עם Glen Hansard על הגיטרות, ו- Pino Palladino על הבס. ההרכב קיבל את שמו מאלבום הסולו האחרון שהוציא בוודר ב-2022.


= בשנת 2022 השתתף צ'אד במופע המחווה השני למתופף Taylor Hawkins שהתקיים בלוס אנג'לס.

(Photo: Michael Buckner)


= צ'אד ידוע מאוד בדמיון החיצוני שיש בינו לבין השחקן Will Ferrel שצעיר ממנו בשש שנים. לאחר הרעש התקשורתי שנוצר מהדבר, השניים הופיעו בתוכנית The Tonight Show Starring Jimmy Fallon ולאחר מכן קיימו מספר מופעי צדקה יחד.

(Photo: Douglas Gorenstein)


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

313 views0 comments

Enjoying the Blog? Subscribe to get it right to your mail!

Thank you !!

bottom of page