top of page

Alice In Chains - SAP

הוא חמוד, קטן ומיוחד אנחנו מתכוונים ל- EP הראשון של "Alice in Chains" שיצא ב-1992 – "SAP"


בזמן שהמוסיקה מסיאטל תפסה תאוצה, אליס הייתה מועמדת לגראמי (שוב) ואלבום הבכורה שלהם "Facelift" מכר יותר מחצי מיליון עותקים בשנה הראשונה... אז נכנסו חברי הלהקה לאולפן להקליט שיר לפסקול הסרט "Singles" ובמקביל להתחיל לעבוד על האלבום הבא.


אז השיר המפורסם שהוקלט לסרט היה "Would?" שהופיע גם באלבום הבא של הלהקה אך בנוסף לשיר הזה הם הקליטו עוד 10 שירים. במהלך ההקלטות, חלם המתופף Sean Kinney שהלהקה מקליטה EP שנקרא "SAP". הלהקה החליטה שלא מתעסקים עם הגורל והוציאה חמישה שירים יפייפיים מתוך הדמואים. זו היא הפעם הראשונה שהקהל שומע את הלהקה עם כלים אקוסטיים, ללא עוצמות הדיסטורשן והתופים. שני שירים מתוך ה-EP בוצעו בהופעת ה- MTV Unplugged הפנומנאלית של הלהקה.



האלבום נפתח עם השיר "Brother" אותו כתב Jerry Cantrell לאחיו הצעיר דיויד, ג'רי כתב את השיר על התקופה בה הוא ואחיו לא ראו אחד את השני במשך 7 שנים. כשההורים שלהם התגרשו האחים התפצלו, ג'רי עבר לגור עם אימו ואחיו עבר לגור עם אביו. זו הפעם הראשונה שג'רי הוא הזמר המוביל בשיר של הלהקה. בפזמון האחרון של השיר מצטרפת הזמרת המדהימה Ann Wilson מלהקת Heart, מה שמעניק לשיר משב רוח מרהיב !!

You were always so far away I know that pain, so don't you run away Like you used to do


השיר הבא שגם בוצע באותה הופעה הוא "Got Me Wrong", הוא יצא כסינגל אחרי הופעתו בסרט "Clerks" שהביא לחשיפה עוד יותר גדולה לאלבום ולמוסיקה של הלהקה בכלל. השיר נכתב על היחסים בין גבר לאישה כשאחד הצדדים לא מצליח להבין את הצד השני.

I haven't felt like this in so long Wrong, in a sense too far gone from love That don't last forever Something's gotta turn out right



בשיר הבא מככב ההרכב "הידוע" " Alice Mudgarden", אתם בטח חושבים שאנחנו צוחקים אבל לא.

בשיר "Right Turn" מתארחים Chris Cornell מלהקת Soundgarden ו- Mark Arm מלהקת Mudhoney, להקות שהיו מאוד בולטות בסצנת המוסיקה בסיאטל. ג'רי, כריס ומרק, שלוש קולות מדהימים ומרגשים עם גיטרה אקוסטית, לא צריך יותר מזה כלום וזה לא פלא שג'רי ו- Layne Staley התעקשו שהשניים ישתתפו ב-EP הזה. בקרדיטים לאלבום הם לא כתובים בשמותיהם אלא הם מקבלים את הכינוי "Alice Mudgarden". השיר נכתב על זוגיות שהתפרקה בין גבר לאישה כששניהם לא מבינים למה היה פרוק ושניהם סובלים מכך.

Now we're as low as we can get Can't leave and can't forget We ain't right, we ain't right Not right, we ain't right


השיר הרביעי והאחרון (יש גם שיר חבוי) הוא "Am I Inside", הוא גם השיר היחיד באלבום שליין כתב וגם פה מצטרפת אן ווילסון המדהימה. כבר במילות הפתיחה מרגישים את הכתיבה הקודרת והעמוקה של ליין.


Surrounded by empty souls Artificial courage used And because so, once was mine I walk this maze alone


השיר החבוי (וטוב שכך) באלבום הוא "Love Song", הוא אוסף של רעש מגוון עם נפיחות, גיהוקים, צעקות וכיסוחי דיסטורשן כשמישהו ברקע זועם וצועק בקול רם על אהובתו במגפון והוא מסתיים בנגינת פסנתר ענוגה. היה אפשר לוותר עליו מאחר והוא בשום צורה לא מתאים לאווירת האלבום.

Wash my face, cut out my teeth and tell me to grin My gums are bleeding! My gums are bleeding!


אליס חושפים בפעם הראשונה את היכולות האינסטרומנטליות המרהיבות ואת הצד הרך שלהם, אנחנו חושבים שזו אחת הלהקות הגדולות בביצועי האנפלאגד בכלל.


להאזנה לאלבום ב: Spotify, Apple Music

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

136 views

Enjoying the Blog? Subscribe to get it right to your mail!

Thank you !!

bottom of page