top of page

Mötley Crüe Formation Day

ב- 17 לינואר 1981 הוקמה בלוס אנג'לס להקת "Mötley Crüe".


(Photo: Neal Preston)


סיפור הקמת הלהקה מתחיל ביום בו הבסיסט Nikki Sixx עזב את להקת "London", בה היו חברים גם סלאש ואיזי סטראדלין, שבהמשך יקימו את "Guns N' Roses" וכן Blackie Lawless שיקים את להקת "W.A.S.P." סיקס החליט שהוא לא רוצה להיות נתון עוד לתכתיבים של חבריו ללהקה והחליט שהוא מקים הרכב משלו בו הוא ישלוט בעניינים.


דווקא אחד מחברי "לונדון" היה זה שהמליץ לסיקס על המתופף Tommy Lee והגיטריסט Greg Leon, שניהם מלהקת "Suite 19", אבל Greg Leon לא החזיק מעמד זמן רב והותיר את Nikki Sixx ואת Tommy Lee לחפש גיטריסט חדש להרכב שלהם. את עינם של השניים צדה מודעה בעיתון שאמרה כך: "Loud, rude, aggressive guitar player available". מי שפירסם את המודעה היה הגיטריסט Bob Deal הידוע בשם הבמה Mick Mars. מארס שהגיע מההרכב "White Horse" הוזמן מיד לאודישן על-ידי טומי לי וניקי סיקס, אותו כמובן עבר.


אבל כל הרכב טוב מחייב פרונטמן כריזמתי, ואחרי פלרטוט קצר ודמו בודד עם הזמר O'Dean, גייסה הלהקה לשורותיה את הזמר Vince Neil, אותו Tommy Lee הכיר עוד מימי בית הספר התיכון. וינס היה אז בלהקת "Rock Candy" ואחרי ששלושת החברים ראו אותו בהופעה, הם ידעו שזה הזמר שצריך להוביל אותם. וינס סירב בתחילה, אך התרצה והצטרף ל"מוטלי קרו" ב- 1 לאפריל 1981, לאחר שלהקתו הקודמת החלה להתפורר.


את שם הלהקה העניק לה הגיטריסט Mick Mars, אשר זכר אימרה של אחד מחברי להקתו הקודמת "White Horse" מכנה את חברי הלהקה "a motley looking crew". מארס רשם את הכינוי כשהוא מאיית את השם "Mottley Cru". חברי הלהקה שיחקו עם השם, הורידו "T" והוסיפו "E" והמותג Mötley Crüe נולד.


במהלך שלושת העשורים הבאים, תהפוך "מוטלי קרו" לאחת הלהקות הגדולות בעולם, עם מכירות של למעלה מ- 100 מיליון עותקים, 10 אלבומים בטופ טן של מצעדי הבילבורד, 7 מהם אלבומי פלטינה או מולטי-פלטינה.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

223 views

Enjoying the Blog? Subscribe to get it right to your mail!

Thank you !!

bottom of page