top of page

Jimmy Page and Robert Plant - No Quarter

ב- 14 לאוקטבר 1994 שוחרר האלבום "No Quarter: Jimmy Page and Robert Plant".



קבלו 26 עובדות מעניינות עליו:


1. למרות שמרבית השירים באלבום הינם של להקת "Led Zeppelin" ועל אף ש- Jimmy Page ו- Robert Plant משתתפים בו, אין מדובר באלבום איחוד של להקת האם.


2. פייג' ופלאנט צירפו לפרוייקט שלושה נגנים. נגן הבס Charlie Jones, המתופף Michael Lee ונגן בנג'ו וגיטרה נוסף Porl Thompson.


3. נגן הגיטרה והבנג'ו הנוסף Porl Thompson הוא גם הגיטריסט והקלידן של להקת "The Cure".


4. נגן הבס Charlie Jones הוא החתן של רוברט פלאנט. הוא נשוי לבתו Carmen Jane Plant.


5. נגן הבס Charlie Jones והמתופף Michael Lee ניגנו בלהקת הליווי של Robert Plant במסגרת קריירת הסולו שלו.


6. בנוסף, מלווים את הלהקה תזמורת כלי מיתר מרוקנית המונה 29 חברים וכן אנסאמבל מצרי המונה 12 נגנים.


7. פייג' ופלאנט אפילו לא הודיעו לג'ון פול ג'ונס על המיני-איחוד והוא למד עליו מהתקשורת.


8.באותה תקופה John Paul Jones היה בכלל בסיבוב הופעות עם הזמרת והיוצרת האוואנדגארד Diamanda Galas.


9. המולטי אינסטרומנטליסט John Paul Jones מאוד נפגע מכך שחבריו לא סיפרו לו על האיחוד, במיוחד לאור העובדה שהם בחרו להכתיר את האלבום והמופע בשם "No Quarter", שהינו שיר שנכתב ברובו על-ידו ומזוהה מאוד עם הצליל שלו.


10. האלבום הזה היה חלק מפרוייקט האנפלאגד של MTV, למרות שחלק גדול מהשירים שנוגנו בו היו חשמליים לחלוטין.


11. למרות שבפועל לא מדובר במופע אנפלאגד, הוא הפך להיות המופע הכי נצפה בסדרת ה- "Unplugged של MTV".


12. השירים שבסופו של דבר היו הכי קרובים להיות "Unplugged" במופע הזה היו דווקא הגירסאות המיוחדות לשירים "Nobody’s Fault But Mine" ו- "No Quarter" שהיו שונות באופן מהותי מהמקור.


13. למרות שההקלטה המקורית של השיר "No Quarter" משופעת בקלידים שנוגנו על-ידי John Paul Jones, גירסת המופע לא כוללת קלידים בכלל.


14. המופע הוקלט בשלושה מיקומים שונים. מרוקו (שלושה שירים), וויילס (שני שירים) ולונדון.


15. הציפייה למופע המיני איחוד הייתה כה גדולה שהחברות פפסי וקוקה קולה היו בין החברות שביקשו לתת לו חסות. הן נדחו על-ידי Jimmy Page ו- Robert Plant.


16. לרגל המופע כתבו Jimmy Page ו- Robert Plant ארבעה שירים חדשים: City Don't Cry", "Yallah (The Truth Explodes)", "Wah Wah" ו- "Wonderful One".


17. בעקבות התגובות החיוביות מהמופע המשיכו Jimmy Page ו- Robert Plant עם המומנטום ושחררו בשנת 1998 אלבום משותף שנקרא "Walking into Clarksdale".


18. הרכב הנגנים שליווה את הלהקה במופע המיני איחוד המשיך איתם גם לאלבום ולהופעות שליוו אותו.


19. המפגש בין פייג' לפלאנט אשר יצר את המיני איחוד נערך בשנת 1993, בעוד Jimmy Page נמצא בסיבוב הופעות לקידום אלבומו Coverdale/Page עם David Coverdale.


20. פייג' הפתיע את פלאנט בחדרו בבית המלון בבוסטון והציע לו לחזור לעבוד יחד.


21. באותה תקופה היה פלאנט בעיצומו של סיבוב הופעות לקידום אלבומו "Fate of Nations" והופיע שני לילות רצופים באולם "Orpheum Theatre" שבבוסטון.


22. כשהשניים קיבלו הצעה מה- MTV להקליט מופע לסדרת האנפלאגד שלהם, התנאי שלהם היה שהמופע לא יהיה מופע Unplugged.


23. הרעיון לחקור את המוזיקה המזרח תיכונית ובמיוחד המרוקנית הגיע בין היתר מהכיוון המוזיקלי של פלאנט באלבומו האחרון (דאז) "Fate Of Nations" אשר כלל מוטיבים מרוקנים.


24. השראה נוספת לחיבור האוריינטאלי שיש במופע הזה היה הביקור של פלאנט ופייג' בהודו בשנת 1972, שם הקליטו גירסאות לשירים "Four Sticks" ו- "Friends" עם הסימפוניה של בומביי.


25. הזמרת ההודית Najma Akhtar אשר במסגרת המופע שרה את תפקידי השירה של הזמרת Sandy Denny בשיר "The Battle Of Evermore", הפכה לאחר המופע לחברתו של Robert Plant.


26. גירסת האלבום המקורי כוללת 14 שירים, כאשר גירסת ה- DVD קיימים שלושה שירים נוספים: "What Is And What Should Never Be", "The Rain Song" ו- "When the Levee Breaks".


27. בשנת 2004 יצאה גירסה חדשה לאלבום שהשמיטה את השיר "Thank You" על חשבון הביצוע לשיר "The Rain Song". בנוסף השיר "Yallah" קיבל בגירסה זו את השם "The Truth Explodes".


אם לא טרחתם עד עכשיו להאזין לאלבום ולהופעה, אנחנו ממליצים לכם לכל הפחות להקשיב לביצועים המיוחדים של השירים "Since I've Been Loving You" ו- "Kashmir" מתוכו, לטעמנו יש בהם ערך מוסף.


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

302 views

Enjoying the Blog? Subscribe to get it right to your mail!

Thank you !!

bottom of page